آئین هجدهمین جشنواره شهرستانی تئاتر بناب با معرفی نفرات برتر در تمام بخش ها به کار خود پایان داد.

به گزارش انعکاس بناب، اختتامیه هجدهمین جشنواره شهرستانی تئاتر بناب شب گذشته طی مراسمی با حضور معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی،مسئولان ارشد شهرستان بناب، حضور گسترده مردم فرهنگ دوست بناب و با معرفی نفرات برتر در تمام حوزه ها به کار خود پایان داد.

در این مراسم حبیب صدقی بناب را بعد از تبریز دومین شهر استان در زمینه تولید و ثبت گروهای تئاتری عنوان کرد و گفت: در ۹ ماهه اول سال جاری ۱۵ نمایش صحنه ای و ۱۳ نمایش خیابانی برگزار شده است که از این تعداد ۴ مورد به جشنواره استانی را پیدا کرده اند و ۲ مورد موفق به کسب مدال نیز شده اند.

وی در ادامه از استقبال بی نظیر مردم شهرستان بناب از جشنواره تئاتر بناب در سال جاری خبر داد و گفت: حدود ۴۵۰۰ نفر از مردم بناب جشنواره ای سال ۹۶  را از نزدیک تماشا کردند که این میزان استقبال نشان ازعلاقه مردم این شهرستان به هنر تئاتر را نشان می دهد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب شروع برگزاری جشنواره ای تئاتر در بناب را از سال ۱۳۷۸ عنوان کرد و گفت: در مدت زمان جشنوارهای تئاتر بناب به صورت مکرر در هر سال در شهرستان بناب برگزار شده است و امروز این جشنواره ۱۸ ساله شده است.

وی برگزاری هجدهمین جشنواره تئاتر بناب را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این جشنواره با همه کم و کاستی ها به خوبی برگزار شد و نشان داد شهرستان بناب در زمینه هنرهای تئاتر دارای استعدادها و ظرفیت های زیادی است و مسئولان شهرستان باید از همه نظر بخصوص تخصیص اعتبار، شهرستان بناب را بیشتر از گذشته یاری کنند.

صدقی از برنامه آتی این اداراه برای شهرستان بناب در سال جاری خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری جشنوارهای دیگری مانند هنرهای سمعی و بصری، هنرهای تجسمی و آوای انتظار در بناب برگزار خواهد شد.

وی در پایان از تمامی ارگان ها و سازمانی های همچون بسیج هنرمندان، شورای اسلامی و شهرداری بناب در حمایت از برگزاری این جشنواره تشکر و قدردانی کرد و گفت: امیدواریم این جشنوارها در سال آینده با شکل و شمایل و محتوای بهتری در سطح شهرسان بناب برگزار شود.

در پایان این مراسم آرای هیجدهمین جشنواره تئاتر شهرستانی بناب اعلام شد و از برگزیده های دو بخش نمایش های خیابانی و بخش نمایش های صحنه ای تجلیل و رسم یادبود جوایزی اهداء شد.

گزارش تصویری؛

انتهای پیام/