امام جمعه بناب گفت: امروز نام و نشان و عظمت نظام جمهوری اسلامی گوش فلک را کر کرده است و به فضل الهی تمام ملت‌ها به عظمت شما غبطه و حسرت می‌خورند، پس در چنین اوضاع و احوالی باید پروردگار الهی را شکرگزار بود.

به گزارش انعکاس بناب، حجت‌الاسلام مصطفی باقری‌بنابی در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی جمعه شهرستان بناب با اشاره به تاثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران بر کشورهای دنیا اظهار داشت: امروز نام و نشان و عظمت نظام جمهوری اسلامی گوش فلک را کر کرده است و به فضل الهی تمام ملت‌ها به عظمت شما غبطه و حسرت می‌خورند، پس در چنین اوضاع و احوالی باید پروردگار الهی را شکرگزار بود.

وی سپس ضمن توصیه اکید به گروه‌های سیاسی حاکم بر کشور برای پرهیز از تخریب همدیگر گفت:انسان گاهاً برخی نوشته‌ها را که می‌بیند، وحشت می‌کند، چقدر به همدیگر توهین می‌شود.

امام جمعه بناب بیان کرد: جامعه‌ای که الهی نباشد، ناگزیر رفته‌رفته ارزش‌ها در آن از بین می‌روند و غیرارزش‌ها در جامعه حاکم خواهند شد.

باقری‌بنابی خاطرنشان کرد: آیا وقت آن نرسیده است که همه دلسوزان کشور با بررسی ریشه‌ای موضوع و کالبد شکافی آن به ترمیم آن بپردازند و ببیند در کجای کار اشکال وجود دارد و چه شده است که به این سمت رفتیم.

باقری‌بنابی در ادامه با انتقاد از عدم توجه به مسائل و کارهای فرهنگی در کشور تأکید کرد: صدها مؤسسه در جمهوری اسلامی با برچسب فرهنگی هزاران میلیارد بودجه فرهنگی می‌گیرند، ولی باید توضیح دهند که این اعتبارات در کجا هزینه و یا دفن می‌شود.

وی افزود:اگر اتفاقات اخیر را ساده حساب کنیم، در واقع خودمان را گول زده‌ایم و این را بدانیم برای اینکه انقلاب اسلامی در این کشور رخ دهد، صدها هزار شهید داده شده و نباید آن را عادی حساب کرد. پس باید ببینیم کدام راه را کج رفته‌ایم!

خطیب جمعه شهرستان بناب تصریح کرد: این کشور به نام امام خمینی(ره) بوده و در این کشور ولایت ریشه ‌دارد. حوزه علمیه قم و رهبری جامع در این کشور قرار گرفته‌اند. ایران ترکیه لائیک نیست، ایران افغانستان،پاکستان و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نیست. اینجا مهد تشیع و کشور محمد رسول الله(ص) است.

باقری بنابی در پایان خطبهژ‌ها از سران سه قوه خواست با وحدت و همدلی در راستای حل مشکلات مردم قدم بردارند و فکر کنند و ببینند که چقدر توانسته‌اند در راستای حل مسائل پیش آمده قدم برداشته و نگذارند مجدداً آن مسائل در کشور تکرار شود.

انتهای پیام/فارس