تبلیغات نابسامان محیطی در سطح شهرستان بناب امروزه به معظلی جدی تبدیل شده است که نیازمند رسیدگی و نظارت دقیق بر روی این مسئاله در آستانه تبریز 2018 می باشد.

به گزارش انعکاس بناب، انجام تبلیغات برای کالاها و خدمات یکی از ارکان اصلی کسب و کار امروز و معرفی اجناس محسوب می شود، تا مصرف کنندگان و جامعه تقاضا هر چه سریعتر و بهتر با مراکز ارائه آشنا شده و به نوعی کمک شایانی به گسترش کسب و کار در کوتاه مدت می نماید.

با این حال قوانین حاکم بر شهرها و شهرداری ها حاکی از آن است که اقدام به تبلیغات در سطح شهر شامل ضوابطی است که لازم است از سوی اصناف و مشاغل مختلف رعایت شده و این تبلیغات سطح شهر صرفاً میتواند با مجوز شهرداری و در مکان ها و محل های تعیین شده صورت پذیرفته و عدم رعایت این قانون از سوی مشاغل با برخورد سریع عوامل اجرایی شهرداری در شهرهای مختلف روبرو می شود.

تبلیغات می تواند موجب رونق بازار شود اما به روش صحیح

قطعاً مقوله تبلیغات میتواند برای بازار و کسب و کار این شهر موثر باشد و در این بین شاهد هستیم که تبلیغات انواع کسب و کار در بناب نیز رونق گرفته و در این میان شهروندان کم کم عادت می کنند هر روز که پایشان را از خانه بیرون می گذارند چشمشان به جمال انواع و اقسام بنرها و نوشته های تبلیغاتی بزرگ و کوچک در سطح شهر، در و دیوارها، داخل حیاط منازل و یا پشت برف پاکن اتومبیل شخصی خود بیافتد.

عدم رعایت روال عمومی تبلیغات سطح شهر و عدم نظارت از سوی سازمانهای مربوطه، چهره شهر را مخدوش کرده و لازم است سازمان های متولی چاره ای برای آن بیندیشند و اقدامات عملی در زمینه ساماندهی صورت پذیرد و قوانین تبلیغات محیطی به تمامی اصناف خلخال ابلاغ شده و توسط عوامل محترم خدمات شهرداری اعمال شود.

وقتی تن پوش بناب تبلیغات رنگارنگ می شود

نصب پلاکاردهای مختلف با مضامین گوناگون و داربست ها و خوش آمد گویی انواع و اقسام ادارات و سازمان ها و تالارها در ورودی شهر و جلوی ادارات چهره شهر را زشت کرده است و این نابسامانی در تبلیغات موجب گلایه های متعدد شهروندان از عملکرد شهرداری برای ساماندهی وضعیت موجود شده است.

با وجود اینکه شهرداری وظیفه دارد تا محل های مناسبی را برای تبلیغات شهری در نظر بگیرد اما متاسفانه شاهد نصب تعداد زیادی داربست و بنرهای تبلیغاتی نامتعارف در اماکن عمومی، میادین و ورودی شهر به صورت ناخوشایندی هستیم ظاهرا  نظارتی جدی از طرف هیچ دستگاهی به ویژه شهرداری بر روی نصب این داربست ها صورت نمی گیرد.

این در حالیست که باید محل نصب تبلیغات از طرف شهرداری تعیین شود اما این داربست ها بدون اعمال نظارت ارگانی، در و دیوار و درختان و تیرهای برق و حتی ورودیها و اماکن عمومی شهر را در بر گرفته است و می تواند در هنگام باد و یا طوفان جان و مال مردم را تهدید کند.

طبق قانون، نصب هرگونه تابلو اعم از شناسایی، تجاری، فرهنگی و غیره در معابر بدون تأیید کمیته مکان یابی، پشت بام ها یا عمود بر ساختمانها، بر روی درختان و عناصر طبیعی، جوی و کانال آب، روی تجهیزات، تأسیسات و مبلمان شهری مانند پست های برق، کیوسک تلفن، تیرها، جدول کنار معابر، پیاده روها، چراغهای برق، شیرهای آتش نشانی، علائم جاده ها و بزرگراه ها و همچنین دیوار نویسی ممنوع می باشد. و این ممنونیت حتی شامل دیوارهای شخصی مشرف به خیابانها و اماکن عمومی نیز است.

قطعاً با وضیعت مالی نامناسب شهرداری و عدم خودکفایی این اداره در امر درآمدزایی، ساماندهی تابلوی های تبلیغاتی چه در سطح شهر و چه در ورودی های شهر توسط شهرداری، علاوه بر بازگرداندن زیبایی و اصلاح ظاهر شهر، می‌تواند مانند سایر شهرهای بزرگ یکی از منابع کسب درآمد برای شهرداری بناب باشد.

تبلیغات محیطی شهر ساماندهی و به یک شرکت تبلیغاتی واگذار می شود/ نهادها اجازه نصب تبلیغ، بنر و داربست بدون مجوز خارج از اداره را ندارند

شهردار بناب در گفتگو با انعکاس بناب، با بیان اینکه بحث تبلیغات شهری از دیرباز در بناب یک مشکل اساسی بوده و است، گفت: شهرداری بناب برای ساماندهی تبلیغات شهری با چند شرکت در حال مذاکره است و قرار است تابلوهای شهری قدیمی و غیر استاندارد از سطح شهرستان جمع آوری و بجای آنها تابلوهای مختلف و استاندار جایگزین شود.

داوودی در ادامه توافق مالی و تأیید شورای اسلامی شهر را لازمه امضای قرارد با شرکت های تبلیغاتی عنوان کرد و گفت: تنها مشکل موجود تا به امروز عدم توافق بر سر قیمت ریالی قرارداد است و اگر این مشکل حل شود به زودی تبلیغات محیطی و شهری به یک شرکت خوب واگذار خواهد شد.

وی از ساماندهی و تعامل با چاپ خانه های سطح شهر برای چسباندن بنرهای تبلیغاتی خبر داد و گفت: زیبا سازی سطح شهر و  نظارت بصری بر تبلیغات از الویت های اصلی شهرداری محسوب می شود و با قرار دادی که بسته خواهد شد، کسی اجازه نخواهد داشت بدون هماهنگی اقدام به نصب بنر در سطح شهر کند.

کلیدار شهر بناب با بیان اینکه بناب در رویداد تبریز ۲۰۱۸ به عنوان قطب گردشگری جنوب استان محسوب می شود، اذعان داشت: استاندارد سازی سازه ها و تابلوهای تبلیغاتی الزامی شده است و با توجه به ورود گردشگران در رویداد تبریز ۲۰۱۸ به این شهرستان سازه های شیک و استاندارد در سطح شهر نصب خواهد شد.

نصب دو تلویزیون تبلیغاتی در بناب

داوودی از نصب دو تلویزیون شهری در شهرستان بناب در صورت دریافت مجوز از شورا و عقد قرارداد با شرکت تبلیغاتی خبر داد و گفت: دو تلویزیون شهری یکی در میدان شهریار و یکی دیگر در میدان باقر آباد نصب خواهند شد و در کل صفر تا صد تبلیغات شهری در زمان مشخص شده به شرکت تبلیغاتی واگذار می شود.

شهردار بناب با تأکید بر اینکه هیچ اداره ای در شهرستان اجازه نصب داربست و تبلیغات در خارج از اداره یا جلوی اداره را ندارد، گفت: در برنامه جدید تبلیغاتی نصب داربست به طور کامل ممنوع خواهد شد و شهروندان یا ادارات برای درج تبلیغات باید با اخذ مجوز از بیل بوردهای تبلیغاتی مشخص شده استفاده کنند.

نادر داوودی در ادامه افزود: اداره ها و سازمان ها تنها در داخل محوطه اداره خود اجازه نصب تبلیغات دارند، چرا که محافظت از پیاده روها و معابر و خیابان ها بر عهده شهرداری است و خدایی ناکرده در صورت وقوع حادثه، قانون شهرداری را مسئول می داند.

وی در پایان، تأکید شهرداری بر استاندارد سازی و جلوگیری از بی نظمی تبلیغاتی شهر بناب را تنها زیبا سازی بصری شهر عنوان کرد و گفت: در اجرای طرح واگذاری تبلیغات محیطی شهر به شرکت ها، شهرداری به دنبال کسب در آمد نیست و تنها به دنبال شیک و مدرن سازی شهر است.

انتهای پیام/ زیبائی