سرپرست فرمانداری بناب از حذف ساعت پرورشی در مدارس انتقاد کرد.

به گزارش انعکاس بناب، امین رفیعی صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش بناب با بیان اینکه بی‌توجهی به پرورش و امور تربیتی دانش‌آموزان جبران‌ناپذیر است، اظهار داشت: متأسفانه مقوله تربیت و انتقال مفاهیم ارزشی و اسلامی به دانش‌آموزان در آموزش و پرورش مغفول مانده است که نتیجه آن ایجاد گسست فرهنگی بین نسل‌هاست.

وی، ضعف مدیریتی و کمبود اعتبارات پرورشی را عمده‌ترین دلیل بی‌توجهی به امور تربیتی و پرورشی اعلام کرد و گفت: طی ۴۰ سالی که از عمر جمهوری اسلامی می‌گذرد، انواع تشکیلات تربیتی در مرحله آزمون و خطا قرار گرفته‌اند که هیچ‌گونه نتیجه مطلوبی عاید نشده و برای پیاده کردن اهداف نیز بودجه و ابزار کافی در اختیار مدیران قرار نگرفته است.

سرپرست فرمانداری بناب خاطرنشان کرد: همه نظام‌های آموزشی برنامه‌هایی را برای انتقال مبانی ارزشی و اعتقادی به دانش‌آموزان ارائه می‌دهند و این در حالی است که آموزش و پرورش کشور هنوز به یک جمع‌بندی اساسی در این خصوص نرسیده است.

رفیعی در ادامه با اشاره به اینکه موضوعاتی که به نسل‌های بعدی انتقال می‌یابد، باید مشخص و آسیب‌شناسی شود، تصریح کرد: عدم هماهنگی در انتقال موضوعات نیز باعث می‌شود دوگانگی فرهنگی در جامعه به وجود آید.

انتهای پیام/فارس ار بناب