رئیس اداره دامپزشکی بناب گفت: به علت مشاهده تیپ جدیدی از بیماری در بین پرندگان مهاجر یکی از تالاب های کشور فعلا ورود به تالاب بناب ممنوع اعلام شده است.

به گزارش انعکاس بناب،  عبدالرضا حنیفی با اعلام این خبر گفت : این ممنوعیت به علت مشاهده تیپ جدیدی از بیماری در بین پرندگان مهاجر یکی از تالاب های کشور صورت گرفته است.
رئیس اداره دامپزشکی بناب افزود : برای جلوگیری از انتقال بیماری های احتمالی که امکان شیوع آن در پرندگان محلی و صنعتی وجود دارد این تالاب قرنطینه کامل شده است و هرگونه شکار یا زنده گیری در آن ممنوع است.
وی از مردم منطقه خواست در صورت مشاهده لاشه پرندگان و یا افراد غیر مجاز که به قصد شکار به این تالاب وارد می شوند به اداره دامپزشکی و یا محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.
گفتنی است: در تالاب ۲۲ هزار هکتاری قره قشلاق بناب که به عروس تالاب های شمال غرب کشور مشهور است بیش از ۱۸۵ گونه جانوری زندگی می کنند و این زیستگاه طبیعی یکی از مراکز اصلی زمستان گذرانی پرندگان مهاجر محسوب می شود.
همچنین میش مرغ،فلامینگو درنا ،اردک،غاز آقوت و کبک از جمله پرندگانی هستند که در این تالاب به صورت مهاجر و دائم سکونت دارند و هم اکنون ۷۰ فطعه میش مرغ از پرندگان بسیار نادر و در حال انقراض در آن زندگی می کنند.