فرمانده انتظامی شهرستان بناب از کشف ۲۷۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح شهرستان از ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارش انعکاس بناب، سرهنگ رمضان الهوردیان ظهر امروز جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بناب از بازرسی های اکیپی از نیروی انتظامی با همکاری اداره ورزش و جوانان شهرستان از باشگاه های ورزشی بانوان خبر داد و گفت: در بازرسی های انجام شده تا به امروز هیچ مورد مشکوکی به غیر از دو مورد فروش قرص های ویتامین مشاهده نشده است که آن دو باشگاه ورزشی که اقدام به فروش قرص های ویتامینه می کردند به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بناب خاطرنشان کرد: فروش هیچ کونه مواد نیروزا و حتی قرص های ویتامین دار در باشگاه ها ممنوع است و فروش قرص های ویتامین دار تنها در محل خودش یعنی داروخانه ها انجام می شود و در صورت مشاهده در هر باشگاه ورزشی در سطح شهرستان برخورد قانونی خواهد شد.

سرهنگ رمضان الهوردیان در بخش دیگری از سخنان خود از کشف ۲۷۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح شهرستان از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: این مقدار در یازده ماه سال جاری کشف شده است که نسبت به این مدت زمان در سال گذشته ۸۳ درصد رشد کشفیات مواد مخدر را نشان می دهد.

وی در ادامه تعداد بازداشت قاچاقچیان و معتادین مواد مخدر در سال جاری را هزارو ۳۱۱ نفر اعلام کرد و گفت: در این بخش هم نسبت به مدت زمان گذشته ۱۳۵ درصد افزایش بازداشت و جمع آوری معتادین و قاچاقجیان در سطح شهرستان مشاهده می شود.

وی افزود: در سطح شهرستان ۱۰۵ طرح پاک سازی مناطق آلوده با هدف مبارزه با مواد مخدر توسط نیروی انتظامی شهرستان بناب انجام شده است.

این مقام انتظامی از توجه ویژه نیروی انتظامی شهرستان به بحث آموزش در حوزه مبارزه با مواد مخدر خبر داد و گفت: در یازده ماهه سال جاری ۶ هزار ۳۲۰ نفر توسط کارشناسان نیروی انتظامی آموزش دیده اند و این روند با روند بهتری ادامه خواهد یافت.

فرمانده انتظامی شهرستان بناب با بیان اینکه بحث مبارزه با مواد مخدر یک بحث همگانی و جهادی است، اذعان داشت: اقدامات انجام شده در مبارزه با مواد مخدر کافی نیستند و همه مسئولان و ادارات شهرستان می بایست در این حوزه فعالیت ها و همکاری های بیشتری داشته باشند.

وی بیکاری را مهمترین عامل افزایش اعتیاد در سطح شهرستان و جامعه دانست و گفت: در بررسی های انجام شده اقشار مختلف جامعه بخصوص جوانان به علت بیکاری به سوی مواد مخدر و سایر آسیب های اجتماعی روی می آمورند که این به مسئولان این نکته را گوش زد می کند توجه بیشتری به اشتغال جوانان داشته باشند.

سرهنگ الهوردیان در پایان با بیان اینکه دشمنان هزینه های زیادی برای فریب دادن جوانان بخصوص در حوزه مواد مخدر می کنند، اذعان داشت: دشمنان نظام از هر گونه حیله و فریبی برای گمراهی جوانان استفاده می کنند که باید با آموزش ها و برگزاری کمیته های تخصصی جلوی این افکار شوم دشمنان را گرفت.

انتهای پیام/زیبائی