فرمانده سپاه ناحیه بناب با اشاره به ویژگی های یک پاسدار، گفت: پاسداری شغل نیست بلکه یک تکلیف الهی است.

سرهنگ عمران دوستی صبح امروز به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران به فرمان امام خمینی(ره) در جمع دبیران راهبردی نواحی شهرستانها، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به اقشار مختلف مردم بناب، سپاه را تجلی گاه حماسه و عدالت عنوان کرد و گفت: امام حسین (ع) پاسدار بزرگ اسلام برای دفاع از مظلومان و حفظ آرمان های اسلام در برابر ستمگران ایستادگی کرد و تا آخرین قطره خون از رسالت خود کوتاه نیامد.

وی رمز موفقیت سپاه از اول انقلاب تا کنون را حرکت عاشورایی گونه آن دانست و گفت: سپاه و پاسداران آن با لبیک گویی برای دفاع از مظلومان، حفظ آرمان های انقلاب اسلامی، دفاع از خاک کشور و مقابله با هر تهدیدی از آمادگی کامل برخوردار است و جواب دشمنان را در عمل به آنان خواهند داد.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان بناب اهداف و عملکرد سپاه را بسته به شرایط سیاسی و الویت های کشور در هر برهه ی زمانی عنوان کرد و گفت: سپاه پاسداران در اوایل انقلاب برای دفع کودتاها انجام وظیفه می کرد و دوران جنگ تحمیلی سپاه، برنامه ها و اهداف خود را در مرزها و مبازره نظامی با دشمنان معطوف کرد و اجازه نداد ذره ای از خاک کشور به دست متجاوزگران بیافتد.

سرهنگ دوستی در ادامه گفت: سپاه بعد از هشت سال جنگ تحمیلی و با تکیه بر توان داخلی در حوزه سازندگی و بازسازی کشور مشغول بکار شد و با کمک جوانان و مسئولان کشور توانست تمام مناطق جنگ زده را بازسازی و نوسازی کند.

وی جنگ امروز با دشمنان را نبرد نرم توصیف کرد و گفت: دشمنان امروز وقتی توان تجاوز به کشور از طریق نظامی را ندارند به جنگ نرم روی آورده اند و سعی دارند از طرق مختلف بخصوص فضای مجازی به نظام و انقلاب ضربه بزنند که این امر هوشیاری بیشتری را از طرف مردم و مسئولان طلب می کند چرا که جنگ نرم از جنگ نظامی بسیار سخت تر و خطرناک تر است.

فرمانده سپاه ناحیه بناب با بیان اینکه پاسداری شغل نیست بلکه یک تکلیف الهی است، اظهار داشت: پاسدار با عشق و با توجه به وظیفه الهی خود وارد این راه شده و همان گونه که امام حسین(ع) در حماسه عاشورا سر خود را تقدیم کرد تا اسلام پایدار بماند، پاسداران هم از جان خود می گذرند تا انقلاب اسلامی همیشه پایدار و سرافراز بماند.

سرهنگ عمران دوستی ۶ اصل معنویت، ولایتمداری، شهادت، روحیه جهادی، آمادگی (جسمی، نظامی و علمی)، و تلاش برای حفظ آرمان های انقلاب را از ویژیگی های یک پاسدار واقعی عنوان کرد و گفت: این شش اصل هر کدام به نوبه خود لازمه وجود روحیه شهادت طلبی و تعهد به وظیفه دینی یک پاسدار محسوب می شود.

وی در پایان با تأکید به فرمایشات مقام معظم رهبری به آمادگی پاسداران در هنگام مقابله با تهدیدات گفت: پاسدار نباید در هنگام مقابله با دشمن در اشکال مختلف محافظه کارانه عمل کند و تنها می بایست با هدف دفاع از آرمان های انقلاب و تأمین امنیت و آرامش مردم با دشمنان وارد میدان شود.