امام جمعه بناب گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی و استفاده از کالای ایرانی باید از نهاد ریاست جمهوری آغاز شده و از وزارتخانه‌ها نیز جوانه بزند.

به گزارش انعکاس بناب، حجت‌الاسلام مصطفی باقری بنابی در خطبه‌های عبادی- سیاسی جمعه شهرستان بناب با بیان اینکه استفاده از کالای ایرانی را دولتمردان از خود شروع کنند؛ اظهار کرد: اگر وزراء و مسوولان استفاده از کالای ایرانی و تحقق اقتصاد مقاومتی را از خود آغاز نکنند، تمام اقدامات در حد حرف باقی خواهد ماند.

امام جمعه بناب گفت: از این رو این کار باید از وزارتخانه‌ها شروع شود و ملت نیز با دیدن اقدامات مسوولان، به آنها اعتماد کرده و ادامه‌دهنده راه مسوولان شوند.

وی با اشاره به اقدامات علمای شیعه و مراجع دینی در برابر ایستادگی مقابل دشمنان تصریح کرد: علمای شیعه در دوران غیبت حضرت بر خلاف ذهنیت‌های منفی که توسط دشمنان علیه آنها در جامعه صورت گرفته که علمای دینی صرفاً از مسائل دینی و شرعی سر درمی‌آورند، همواره علیه مستکبران فریاد زده‌اند ولی در عین حال علما مظلوم واقع شده‌اند.

خطیب جمعه شهرستان بناب افزود: علمای شیعه در برابر هر جریانی که علیه اسلام صف بست، واکنش نشان داده و مقاومت کردند، فقهای شیعه برخلاف عموم روشنفکران غربگرای ایرانی که کارگزار استعمار هستند، همواره مانع پا گذاشتن غربی‌ها به ایران بوده‌اند و تا حد توان از تسلط بیگانگان به کشور جلوگیری و در برابر آنها مقاومت کردند.

باقری بنابی با تأکید بر اینکه علمای شیعه تاکنون پای هیچ قرارداد ننگینی را در کشور امضاء نکرده‌اند؛ گفت: دکتر شریعتی یک جمله دارد که می‌گوید تاکنون در طول تاریخ علمای شیعه و آخوندها پای هیچ قرارداد ننگینی را امضاء نکردند ولی عده‌ای غربگرا بعد از تحصیل در غرب، پست‌های کلیدی را در کشور تصاحب کردند و پای غربی‌ها را به کشور باز کردند و غرب را به عنوان قبله‌گاه به ما معرفی کردند.

وی با اشاره به هجمه‌های گوناگون دشمنان علیه حوزه‌های علمیه و علمای شیعه در طول تاریخ یادآور شد: علمای شیعه در کشور همواره در مقابله با هجمه‌های اقتصادی دشمن حساسیت نشان دادند و برای تقویت اقتصاد کشور تلاش کردند که یکی از اقدامات ارزنده علمای بزرگ کشور ۱۲۰ سال پیش بود که با هدایت و حمایت بازرگانان اصفهانی، شیرازی و کاشانی برای راه‌اندازی شرکتی به نام شرکت “اسلامیه” اقدام کردند که هدف آنها نیز تهیه منسوجات مورد نیاز و عدم وابستگی کشور به خارج بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب تصریح کرد: از این رو اگر بررسی کنیم به این نتیجه می‌رسیم که روشنفکران اسلامی علمای دینی بودند که این روزها را پیش‌بینی کرده بودند و علاوه بر آن در طول تاریخ علمای شیعه بزرگ دیگری بودند که در زمان خود شمشیر به دست گرفته و در برابر بیگانگان ایستادند.

باقری بنابی تأکید کرد: بسیاری از علمای شیعه را داریم که تا پایان عمر خود کوچک‌ترین کالای غیرایرانی را استفاده نکردند.

وی سپس با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و استفاده از کلای ایرانی خاطرنشان کرد: امروز حیات ما به این موضوع بستگی دارد که فقط کالای ایرانی مصرف کنیم و برای نجات کشور راه دیگری غیر آن نداریم.

امام جمعه بناب از موضوع اقتصاد مقاومتی در کشور به عنوان یک دفاع مقدس دیگر نام برد و اذعان کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید دفاع مقدس دیگری در کشور راه انداخت تا در کوتاه مدت پول ملی ما تعیین کننده بوده و جایگاه خود را پیدا کند و برای رسیدن به این هدف جهاد ملی لازم است.

باقری بنابی افزود: البته در این مسیر دولت باید خود شروع کننده باشد و کار انقلابی راه بیندازد و در طرف دیگر ملت نیز به وظیفه خود عمل کند چرا که با برگزاری سمینار، ارسال بخشنامه و صورتجلسه نمی‌توان به آن عمل کرد.

وی گفت: مسوولینی که در این ارتباط تعلل می‌کنند، بی‌تعارف آنها را کنار بگذارند.

انتهای پیام/جاوید بنابیان