خدابخش با انتقاد از عدم حضور مدیران استانی در جلسات گفت: مدیرانی که حوصله حضور در جلسات را ندارند از استان بروند!

به گزارش  انعکاس بناب، به نقل از آناج، مجید خدابخش در جلسه شورای اشتغال آذربایجان‌شرقی در انتقاد از عدم حضور برخی از مدیران و معرفی نماینده در این جلسه اظهار داشت: برای مسئولینی که حضور ندارند یک بار تذکر می‌نویسیم اما در بار دوم باید از استان بروند چراکه حوصله حضور در جلسات و مدیریت موضوعات را ندارند.

وی با بیان اینکه مدیران به همراه متقاضیان تسهیلاتی که پرداخت آن در کارگروه به تصویب رسیده، در بانک‌ها حضور یابند و دلیل عدم پرداخت را بیابند، عنوان کرد: باید از سهمیه تسهیلات رونق تولید و بهین‌یاب به نحو احسن استفاده کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی در خصوص اینکه رئیس‌جمهور تا آخر تیر ماه به وزرات کار برای جذب تسهیلات اشتغال سال ۹۶ مهلت داده است، تصریح کرد: در صورت عدم پرداخت، این ارقام عودت داده شده و فرصت از دست می‌رود.

وی تعداد طرح‌های ثبت نامی در سامانه را ۲هزار و ۳۵۸ طرح عنوان کرد و ابراز داشت: از این تعداد یک هزار و ۲۴ طرح بررسی شده و به بانک‌ها معرفی شده اند اما تنها ۹ طرح عقد قرارداد و پرداخت صورت گرفته که رقم بسیار پایینی است.

خدابخش سهم عمده این عدد را متعلق به بخش کشاورزی دانست و گفت: باید در یک و نیم ماه آینده جذب تسهیلات را افزایش دهیم.

وی با تاکید بر این نکته که چرا متقاضیان بعد از معرفی کمیته فنی به بانک‌ها انصراف می‌دهند، مورد بررسی قرار گیرد عنوان کرد: باید برخی موضوعات حوزه پرداخت تسهیلات آسیب‌شناسی شود تا موانع پیش روی عدم تحقق پرداخت برطرف شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با تصویب ۲ مصوبه برای کاهش موانع پرداخت‌ها گفت: بانک‌ها بدون محدودیت به تمامی رسته‌ها وام پرداخت کنند، ضمن اینکه اگر واحدهایی هم قبلا از وام طرح‌هایی مانند رونق تولید و… استفاده کرده‌اند، برای توسعه واحد تولیدی خود هم بدون محدودیت وام دریافت کنند.