مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان در بناب مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کباب بناب و دوچرخه را دو رویداد مهم شهرستان بناب عنوان کرد و گفت: این دو رویدار جزو برنامه های ثبت شده در رویداد تبریز 2018 می باشد.

به گزارش انعکاس بناب، مرتضی آبدار ظهر امروز در جلسه کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان بناب هدف اصلی تبریز ۲۰۱۸ را معرفی کل استان به گردشگران خارجی عنوان کرد و گفت: ۵ مسیر در کل استان برای این منظور در نظر گرفته شده است که ۲۱ شهرستان درگیر رویداد تبریز ۲۰۱۸ خواهد بود.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری یکی از ۵ مسیر یاد شده را مسیر تبریز به بناب عنوان کرد و گفت: این مسیر یکی از مسیرهای پرتردد استان است، بنابراین باید برنامه ریزی دقیقی از سوی مسئولان شهرستان در رویداد تبریز ۲۰۱۸ صورت گیرد.

وی ادامه داد: زیرساختهای گردشگری شهرستان بناب تقریبا ۸۰ درصد آماده است و تنها ۲۰ درصد نواقص داریم.

آبدار برای رفع نواقصات گردشگری شهرستان بناب اعلام آمادگی کرد و گفت: منطقه گردشگری قره قشون و سد دوش جزو اولویت های کاری ماست و سعی می کنیم با همکاری بخش خصوصی هر چه سریعتر این نواقصات به زودی مرتفع گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان از نبود مرکز اطلاع رسانی گردشگری در شهرستان بناب گلایه کرد و گفت: در خود تبریز ۸ مرکز اطلاع رسانی گردشگری توسط شهرداری ایجاد شده است، بنابراین ضروریست حداقل دو مرکز اطلاع رسانی در شهرستان بناب نیز راه اندازی گردد تا راهنمای گردشگران باشند.

وی ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی در بناب را ضروری دانست و گفت: با توجه به وجود هنرمندان بیشتر در حوزه های مختلف تولیدی صنایع دستی در این شهرستان نیاز است این بازارچه در بناب ایجاد گردد، چرا که می تواند برای جذب گردشگر تاثیرگذار باشد.

آبدار کباب بناب و دوچرخه را دو رویداد مهم شهرستان بناب عنوان کرد و گفت: این دو رویدار جزو برنامه های ثبت شده در رویداد تبریز ۲۰۱۸ می باشد بنابراین باید به خوبی روی این دو رویداد برنامه ریزی گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان یکی از طرحهای اساسی در حوزه گردشگری را اقامتگاه های بومگردی عنوان کرد و گفت: این طرح در ۳ قسمت روستایی، طبیعت گردی و عشایری تعریف شده و متقاضیانی که بخواهند از مسافران و گردشگران پذیرایی کنند تسهیلاتی در اختیار آنها گذاشته می شود، تا گردشگران در این اقامتگاها سکان کنند.

انتهای پیام/سلیمان زاده