متأسفانه با گذشت 3 ماه از سال جاری مردم همچنان با مشکل دست اندازها و چاله ها دست و پنجه نرم می کنند و ظاهرا خبری از شروع نهضت آسفالت ریزی نیست.

به گزارش انعکاس بناب، وجود دست‌انداز و چاله های فراوان در اکثر خیابان‌ها و کوچه های شهر بناب به یکی از دغدغه های اصلی همه مردم تبدیل شده و مشکلاتی زیادی برای عبور و مرور مردم و رانندگان به خصوص در هنگام بارندگی و وزش بادهای شدید به وجود آورده است.

متأسفانه از هر کوچه و خیابانی که در شهر بناب عبور می کنیم چاله های زیادی و گاهاً عمیقی به چشم می خورد و برخی از معابر و کوچه ها انگار سالیان سال است که رنگ آسفات را به خود ندیده اند تا جایی که برخی برای عدم عبور از این معابر، مسیرهای دورتری را انتخاب می کنند و بیشتر رانندگان برای جلوگیری از خراب شدن ماشین خود از مسیرهای مخالف استفاده می کنند که این کار می توانند موجب بروز تصادفات شدید و مرگبار شود.

اکثر خیابان ها و کوچه های شهر بناب بارها برای اجرای طرح های گازرسانی، فاضلاب، آب، مخابرات و برق، حفاری شده و متأسفانه به دلیل عدم پرداخت بدهی ادارات و نهاد ها به شهرداری این حفاری ها تنها با خاک پر شده و به همین شکل باقی مانده است و تنها سختی، زیان و تصادفات ناشی از همین حفاری ها برای مردم و اهالی محله ها به ارث رسیده است.

بیستم اسفند سال ۹۶ رئیس شورای اسلامی شهر بناب در جمع اصحاب رسانه از عزم جدی شورا و شهرداری برای آسفالت کاری در سال ۹۷ خبر داد و گفته بود: آسفالت محلات جزو درخواست‌ها و مطالبات اصلی شهروندان است و از این رو در سال آتی ۵۵ میلیارد ریال از اعتبار شهرداری برای آسفالت محلات در نظر گرفته شده است و سال ۹۷ مطمئنا سال نهضت آسفالت بناب خواهد بود.

از همین رو شهردار بناب در مصاحبه های مختلف با خبرنگاران، سال ۹۷ را سال نهضت آسفالت ریزی اعلام کرده و گفته: مهم ترین و اساسی ترین نیاز و خواسته اکثر شهروندان آسفالت است که برای سال ۹۷ علاوه بر اعتبار ۵۵ میلیارد ریالی که در نظر گرفته ایم قصد داریم با شروع احداث یک کارخانه ۱۲۰ تنی مجهز، در تأمین آسفالت خودکفا بشیم.

حال چندماه از این وعده ها می‌گذرد و آنچه از ظاهر امر پیداست، نشان می‌دهد با ادامه روند موجود و آسفالت‌ریزی گاه و بی‌گاه در برخی نقاط شهرستان، در فرصت کوتاه باقی مانده وعده ها تحقق نخواهند یافت و مردم مجبورند با چاله های موجود در خیابانها دست و پنجه نرم کنند و از همین ابتدای فصل تابستان غصه فصل پاییز و زمستان را بخورند که با وقوع بارشها چاله ها به باطلاق های کوچک تبدیل خواهد شد!

امروز مهمترین چالش پیش روی شهرستان و حتی شورای شهر و شهرداری همین مسئله آسفالت خیابانهاست! خیلی از مردم بناب انتظار دارند در برابر عوارض هایی که شهرداری از مردم با اخطارهای پی در پی می گیرد، خدماتی ارائه دهد؟ واقعا جای سوال است که آیا خدماتی که شهرداری بناب می دهد برازنده این مردم است یا خیر؟ چرا از نهضت آسفالت ریزی با گذشت ۳ ماه از سال جدید هنوز خبری نیست؟ اعضای شورای شهر چه پاسخی به افکار عمومی دارند؟

تصاویر به ثبت رسیده تنها گوشه ای کوچکی از وضعیت اسفبار خیابانهای بناب است، آیا بهتر نبود به جای اجرای برخی پروژه های میلیاردی به فکر آسفالت خیابانها بودیم؟ بهتر بگوییم باید به جای فکر کردن به منافع مجموعه خود به منافع مردم فکر کنیم.

حال ما اصحاب رسانه در کنار مردم نتظار داریم متولیان مدیریت شهری با نگاه خوشبینانه به این گزارش ناچیز، برای یک‌بار هم که شده نهضت آسفالت‌ریزی را در عمل انجام دهند و ضمن پایان دادن به نارضایتی های عمومی، چاله‌های و دست اندازهای شهری بناب را ترمیم و آسفالت کاری کنند تا هم وعده‌ای که داده‌اند محقق شود و هم یادگاری خوب از خود برای مردم ولایتمدار بناب بجای بگذارند.

انتهای پیام/داود زیبائی