شهردار بناب ساخت میدان دوچرخه در ابتدای ورودی شهر را ضروری دانست و گفت: با توجه به برند بناب به عنوان شهر دوچرخه ایران ساخت چنین نمادی برای شهرستان ضروری بود.

 نادر داوودی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار انعکاس بناب، ساخت میدان دوچرخه در ابتدای ورودی شهر از طرف مراغه را نمادی ضروری برای این شهرستان عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه شهر بناب به عنوان “شهر دوچرخه ایران” نامیده می شود ساخت میدانی با این نام برای شهرستان امری ضروری بود.

شهردار بناب تصریح کرد: در ابتدای ساخت این میدان نام های متعددی از جمله میدان شورا برای این محل انتخاب شده بود که با توجه به اهمیت دوچرخه و ضرورت افزایش نمادهای آن در سطح شهرستان با موافقت شورای اسلامی شهر مقرر شد این محل به نام میدان دوچرخه به ثبت برسد.

وی از نصب نماد دوچرخه در این میدان خبر داد و گفت: در پایان کارهای عمرانی این شهرستان نماد بزرگی از دوچرخه با نورپردازی مُدرن در این محل نصب خواهد شد تا همگان در بدو ورود به شهر بناب با نماد و برند اصلی این شهرستان آشنا شوند.

شهردار بناب علت تأخیر ایجاد شده در تکمیل این میدان را تغییر در برخی نقاط هندسی و حادثه خیز آن اعلام کرد و گفت: طبق نظر کارشناسان شهرداری و پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان، شکل هندسی ورودی های این میدان غیر استاندارد و حادثه خیز اعلام شده بود.

وی افزود: با توجه به اینکه حفظ امنیت جان مردم در الویت کاری تمام دستگاه ها قرار دارد گفت: شهرداری نیز با توجه به همین موضوع شکل هندسی این میدان را مطابق با استانداردهای جهانی تغییر داد تا رانندگان با خیال آسوده بتوانند از این محل عبور کنند.

کلیدار شهرستان بناب از احداث نماز خانه و سرویس بهداشتی در حاشیه این میدان خبر داد و گفت: طبق توافقنامه ای قرار شده شهرداری بناب با همکاری اداره میراث فرهنگی در جهت خدمات رسانی به مردم بخصوص مسافرین عبوری از این محل، نسبت به ساخت سرویس بهداشتی و نمازخانه اقدام کند.

وی افزود: در حاشیه های این میدان فضای سبز کوچک به همراه آلاچیق فراهم خواهد شد تا به عنوان یک پارک مسافر برای استراحت کوتاه مدت مسافران مورد استفاده قرار بگیرد.

شهردار بناب در پایان زمان نهائی تکمیل این پروژه را اواخر شهریور ماه سال جاری اعلام کرد و گفت: بیش از ۷۰ درصد کارهای عمرانی این پروژه تمام شده است و تنها نصب نماد دوچرخه، سرویس بهداشتی و نماز خانه باقی مانده که این امور به سرعت در حال تکمیل هستند.

انتهای پیام/داود زیبائی