مدیریت آموزش و پرورش شهرستان پیرو خبر درج شده دراین پایگاه خبری مبنی بر دریافت هزینه ثبت نام در برخی مدارس دولتی شهرستان بناب جوابیه صادر کرد.

به گزارش انعکاس بناب، پیرو خبر درج شده در این پایگاه خبری مبنی بر دریافت هزینه ثبت نام در برخی مدارس دولتی در شهرستان بناب، مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان طی جوابیه ای نسبت به این خبر پاسخ داد.

متن جوابیه

عطف به مطلب مندرج در آن خبرگزاری، به تاریخ ۱۹ تیر ۹۷ باعنوان «سریال ادامه دار دریافت هزینه های ثبت نام سرسام آور در مدارس دولتی بناب/فرماندار بناب: دریافت هر گونه هزینه ثبت نام در مدارس ممنوع است/مدیر آموزش و پرورش: تا کنون شکایتی در این خصوص دریافت نکرده ایم» روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان موارد زیر را جهت تنویر افکار عمومی به استحضار می رساند:

۱-ثبت نام دانش آموزان در سال تحصیلی ۹۸ – ۹۷ بر اساس شیوه نامه وزارتی به شماره ۴۶۰۶ مورخ ۲۱/۳/۱۳۹۷ مطابق با آیین نامه اجرایی مدارس و بر اساس، مصوبه جلسه ۶۵۲ شورای عالی آموزش و پرورش مورخ ۲۰/۵/۱۳۹۷ در هر یک از دوره های تحصیلی صورت می پذیرد.

۲-طبق اصل ۳۰ قانون اساسی، تحصیل دانش‌آموزان تا دوره متوسطه رایگان است و دولت موظف است تا دوره متوسطه امکانات تحصیل را برای دانش‌آموزان به‌صورت رایگان تأمین کند.

۳-به استناد ماده ۳۰ آیین نامه اجرایی مدارس و براساس شیوه نامه شرایط و نحوه ثبت نام دانش آموزان مدارس کشور در سال تحصیلی ۹۸-۹۷، دریافت هرگونه وجه به غیر از وجه مربوط به کتاب و بیمه حوادث دانش آموزی در زمان ثبت نام مجاز نبوده و ممنوع است و نباید هیچ دانش آموزی به این دلایل از ثبت نام محروم شود. در صورت مشاهده موارد مغایر برابر ضوابط و مقررات با مدیر متخلف برخورد قانونی صورت می پذیرد.اماوجوه اختیاری مربوط به کمک های مردمی، فعالیت های فوق برنامه و… با موافقت انجمن اولیا و مربیان مدرسه و بعداز شروع سال تحصیلی منعی ندارد. همچنین در مدارس خاص که شهریه مصوب دارند، از قبیل مدارس استعدادهای درخشان، نمونه دولتی و شاهد و هیات امنایی دریافت شهریه با رعایت قوانین و مقررات معمول بوده و اولیا می توانند بصورت دلخواه، اقساطی پرداخت نمایند.

۴-در گزارش مذکور که بر پایه شنیده¬های مردمی تنظیم شده، هیچ¬گونه مدرک مستند ومشخصی که قابل راستی آزمایی باشد، ارائه نشده است.

۵-مردم عزیز شهرستان، اولیای دانش¬آموزان و اصحاب رسانه می¬توانند هرگونه گزارش احتمالی اخذ وجه اضافی در موعد ثبت¬نام را به شعبه بازرسی و رسیدگی به شکایات مدیریت به صورت تلفنی( به شماره ۳۷۷۳۲۷۷۲-۰۴۱) یا مراجعه حضوری اطلاع دهند.

۶-آموزش و پرورش و فرهنگیان کشور بیش از هر زمان دیگری به دور از جنجال های فضای مجازی و رسانه ای، به وظیفه خطیر خود می پردازند. امید است همه دلسوزان و نقادان حوزه تعلیم وتربیت کشور ضمن نقد منصفانه و کارشناسی، با حمایت واقعی خود به تحول و ارتقای نظام آموزش و پرورش در سایه سیاست های تحول بنیادین، منویات مقام معظم رهبری و برنامه های دولت تدبیر و امید، بیش از پیش کمک نمایند.

۷-خواهشمنداست طبق قانون مطبوعات و رسانه ها نسبت به درج جوابیه این مدیریت در همان صفحه و با همان قلم اقدام لازم صورت گیرد.

روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بناب