یـا ضامـن آهو، با وجود اینکه چند ماهی نگذشته که از کنار پنجره فولاد تو از ته دل بر تمامی اهل بیت (ع) و به ویژه برای شما و حضرت فاطمه معصومه (ع)، سلام کردم

به گزارش انعکاس بناب به نقل از فارس، گویی همین دیروز بود که دست‌هایم بی‌اختیار به طرف ضریح‌ات قد کشیدند و قلبم را به آن گره زده شد.

یـا ضامـن آهو، با وجود اینکه چند ماهی نگذشته که از کنار پنجره فولاد تو از ته دل بر تمامی اهل بیت (ع) و به ویژه برای شما و حضرت فاطمه معصومه (ع)، سلام کردم، باز هم دهه کرامت این بهانه را به من داد تا اینکه دلم پر بزند از اینجا تا ایوان طلا و از ته دل بگم باز هم «اَلسَّلامُ عَلَیک یا عَلِی ابْنَ مُوسَی الرِّضا الْمُرْتَضی».

اما همیشه بغضمان در وسط همین سلام می‌ترکد و آن وقت شکوایه و درد دل با امام رئوف آغاز می‌شود. پس پناهمان ده، ای ضامـن آهو.

در حقیقت با یاد توست که نامم سلامت است، سعادت است. دلم همسایگی خداست. پس به افتخار تو و احترام آهوها؛ برایت از دلتنگی روزگار عصر خویش روایت می کنم.

با این وجود باز هم همین که خواستم، برایت بنویسم قلم به احترام تو به سجده افتاد و نوشت؛ (درود برثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع).

یا ضامن آهو؛ مردان، زنان و کودکان دیار ما با وجود اینکه از شما فرسنگ‌ها دوراند اما بی‌‌تاب شنیدن صدای یا امام رضا(ع) و ائمه اطهار(ع) هستند.

سلام بر تو ای امام رئوف!، اى فرزند پیامبر و على، اى پاره تن فاطمه‌اى جگرگوشه حضرت موسى بن جعفر(ع) و اى امامى که هر لحظه دل‌هاى ما به شوق دیدار حرم‌ات مى‌تپد.

آقای من،کاش کفتران حرمت اینجا بودند و می‌شنیدند؛ صدای یا کریم‌هایی را که آیه‌های باران را به شوق طنین کلام مهربانیت تلاوت می‌کنند.

خورشید مهربان مشرق تبار من! در سرزمین ما آسمان بی کبوتر با درخت بی‌ثمر معنی ندارد و خانه‌های ساده و زیبای ما هم بی‌عطر نفس‌های تو هیچ لطفی ندارند.

آقا جان، می‌دونم خبر داری اینجا عاشقان تو روزها و ماه‌ها وحتی سال‌ها به انتظار دیدار تازه و دوباره تو لحظه شماری می‌کنند.

باز هم سلام، وقتی می‌بینم این همه دلداده عاشق از سراسر جهان و به ویژه منطقه آذربایجان دارید، به افتخار همه خوبی‌ایت به سجده می‌افتم و همه وجودم را نثارت می‌کنم.

یا غریب الغرباء؛ روزها و ماه‌ها را به انتظار دیدار دوباره تو می‌نشینیم؛ و چه دوست ‌داشتنی است، انتظار دیدار یاری چنین.

 آقا جان دلمان می‌خواد، از شوق دیدارتان همچون کفتران حرمت  دور گنبد زرد پر بگیرم و به آسمان برویم و اما با این وجود تا زمانی که شما اجازه ندهید به دیدارت نمی‌آیم.

یا ضامن آهو! دل‌‌های بی‌پناهمان را در پای ضریح مقدست آشیان ده، تا به امید آنکه شکوه نمایم از غربت مهدی فاطمه(س).

ای مولای سبزپوش خراسان؛ باور کنید ما دوست داران اهل بیت (ع) به یاد داریم که در کوچه‌های مدینه پاره‌ تن محمد(ص) را از شاخه چیدند، حتی چاه غربت علی(ع) را، به یاد می‌آوریم حسنش(ع) را که هنوز حتی در تولدش غریب است، به یاد داریم شش ماهه‌‌ حسینش(ع) را و از خاطر نمی‌بریم نیایش‌های سجاد(ع) را، فراموش نخواهیم کرد تو را که در اسارت به ولایت عهدی مجبور نمودند.

خدایا به درگاه تو رو می‌وردم ما را مبادا با ناکسان چون گذشتگانمان همنشین کنید و بعد از سپردن۱۱ گل محمدی به دست آنان، شاهد پرپر شدن تک تک آنها در نهایت بی‌رحمی باشیم و امروز بی‌خیال از گل دوازدهم بگذرند و چه پرمدعا که منتظرش هستند.

یا ثامن‌الحجج، قسم به جان شما راستش را بخواهی برای درمان بی‌قراری‌هایمان تجویز شده که چله‌نشین نگاه معصوم تو باشیم و امروز از تو بخواهیم که از خداوند مهربان بخواهید که ما را از منتظران واقعی آن حضرت قرار دهند تا لیاقت انتظارش را بیابیم و آنگاه که با حضورش بهار مهمان دلها می‌شود؛ ما در رکاب او باشیم و تو دلشاد از این خدمتمان.

انتهای پیام/س