رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان بناب از تحت پوشش قرار گرفتن 6 هزار و 192نفر از مردم بناب در این نهاد حمایتی خبر داد.

حبیب اله حیدری صبح امروز در گفتگو با خبرنگار انعکاس بناب، از تحت پوشش قرار دادن ۳ هزار و ۳۵۹ خانوار در کمیته امداد امام خمینی(ره) بناب خبر داد و گفت: در مجموع این نهاد در شهرستان بناب ۶ هزارو ۱۹۲نفر عضو تحت پوشش دارد.

وی تعداد خانوار کمک معیشت بگیر با سرپرستی زن را هزار و ۴۸۴ خانواده اعلام کرد و گفت: تعداد هزار و ۷۱۷  نفر سالمند کمک معیشت بگیر تحت پوشش این نهاد قرار دارد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان بناب با بیان اینکه  ۲۲۲ خانوار بیمه شده تامین اجتماعی داریم، گفت: تعداد مددجوی بیمه شده ها  ۳ هزار و ۹۹ نفر می باشد که به بیمه شدگان خدمات درمانی و هزینه های دارویی پرداخت می شود همچنین ۱۷ مرکز طرف قرارداد نیز به بیمه شدگان این نهاد خدمات ارائه می دهند.

وی افزود: ۳۵خانواده زندانی نیز تحت پوشش این نهاد حمایتی قرار دارند.

حیدری یکی از رسالت های کمیته امداد کمک رسانی به بحث آموزش عنوان کرد، گفت: ۸۳۲ نفر دانش آموز و ۶۳ دانشجو تحت پوشش این نهاد قرار گرفته اند که در حد توان به این عزیزان نیز خدماتی ارائه می گردد.

وی تعداد حامیان ایتام و طرح اکرام محسنین را در مجموع  هزار و ۴۳۵  نفر اعلام کرد و گفت: تعداد ایتام مورد حمایت طرح اکرام ۱۴۹ نفر و تعداد خانوار مورد حمایت طرح اکرام محسنین ۲۰۱ خانواده می باشد.

حیدری یادآور شد: هر حامی در حد توان خود به شماره حساب خود ایتام هزینه پرداخت می کند.

وی افزود: خانواده هایی که در هزینه های تحصیلی فرزندان خود مشکل دارند و یا در هزینه های درمانی، جاری زندگی خود دچار مشکل هستند، در قالب طرح محسنین از آنها حمایت می شود.

رئیس کمیته امداد شهرستان بناب در ادامه ارائه گزارش عملکرد ۳ ماهه نخست این نهاد حمایتی خود، گفت: در این مدت به ۶۰ خانواده تحت پوشش وام قرض الحسنه به میزان ۸۵۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

حیدری تعمیر، تکمیل و بازسازی مسکن مددجویان را ۱۹ مورد اعلام کرد و گفت: امسال در برنامه ریزی خود  ساخت ۲۵۰ واحد مسکن مددجویان را در نظر داریم.

وی از پرداخت وام اشتغال به ۳۶ نفر از مددجویان تحت پوشش این نهاد در ۳ ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت:  مبلغ ۳ میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال تسهیلات به این عزیزان پرداخت شده است.

این مقام مسئول در شهرستان بناب به میزان  زکات جمع آوری شده اشاره کرد و گفت: در ۳ ماهه اول سال ۹۷ مقدار زکات جمع آوری شده ۴ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال بوده که در طرح معیشت، بسته غذایی، جهیزیه و ساخت مسکن مددجویی صرف می گردد.

حیدری در خصوص برگزاری دوره های آموزشی و ترتبیتی این نهاد، گفت: این دوره های آموزشی و تربیتی هر هفته با حضور اساتید حوزه در کانون فرهنگی این مرکز برگزار می شود.

وی افزود: این برنامه های فرهنگی با هدف آگاهسازی از تاثیرات مواد مخدر در قالب اردوهای جهادی و طرح فلاح در سکونتگاه های غیر رسمی، حاشیه شهرستان، کلاس های آموزش مهارت های زندگی و اردوهای زیارتی با همکاری ادارات هلال احمر،بسیج و نیروی انتظامی برگزار می شود.

حیدری تاکید کرد: همه خدمات این نهاد هدفمند بوده و تا ریال آخر کمک های مردمی که جمع آوری می شود، به نیازمندان واقعی جامعه پرداخت می شود.

وی در خاتمه ضمن تاکید بر تعامل سایر ادارات با کمیته امداد گفت: هدف و رسالت اصلی کمیته امداد تعامل با سایر ادارات و نهاد ها در جهت آموزش، توانمندسازی و مبارزه با فقر در جامعه است.

 

انتهای پیام/سعید نصیری