رئیس اداره ثبت احوال شهرستان بناب با اعلام اینکه در 3 ماهه نخست سال جاری 549 نفر در این شهرستان متولد شده اند، گفت: این تعداد ولادت در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته کاهش 89 نفری را نشان می دهد.

عبدالرضا اسماعیل نیا در گفت و گو با خبرنگار انعکاس بناب، در تشریح عملکرد اداره ثبت احوال در ۳ ماهه نخست سال جاری با اعلام اینکه در این مدت زمان ۵۴۹ نوزاد در این شهرستان متولد شده اند، گفت: این تعداد ولادت در مدت زمان مشابه سال ۹۶ کاهش ۸۹ نفری را نشان می دهد.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان بناب تعداد مرگ میر در ۳ ماهه نخست سال ۹۷ را ۱۴۴ نفر اعلام کرد و گفت: در مدت زمان مشابه، سال گذشته این تعداد ۱۴۱ نفر بود که ۳ نفر افزایش مرگ و میر را  نشان می دهد.

وی از ثبت ۶۷ مورد طلاق در مدت ذکر شده خبر داد و گفت: تعداد کل طلاق‌های ثبت شده در سه ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ نفر افزایش را نشان می دهد که با توجه به بازه زمانی کوتاه که از سال جاری گذشته نمی توان مشخص کرد که آمار طلاق سیر سعودی و یا نزولی دارد.

اسماعیل نیا با بیان اینکه آمار ازدواج ثبت شده در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت زمان سال گذشته تقریبا تغییری پیدا نکرده است، اظهار داشت: در سه ماه نخست سال جاری ۳۳۲ مورد ازدواج به ثبت رسیده که این تعداد برای سه ماه نخست سال گذشته ۳۲۵  عدد بوده است.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان بناب روند صدور کارت ملی هوشمند در این شهرستان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در سه ماهه نخست سال جاری ۸ هزارو ۶۶۹ عدد کارت ملی هوشمند در این شهرستان تحویل داده شده است که این تعداد در سه ماه نخست سال گذشته ۸ هزارو ۲۶ عدد بود.

وی در مورد تأخیر پیش آمده در تحویل کارت های ملی هوشمند گفت: صدور کارت از تهران انجام می شود و به دلیل مشکلاتی که در تهیه بدنه کارت ایجاد شده صدور کارت های جدید با تأخیر مواجه شده است که امیدواریم با رفع هر چه سریع تر مشکل بتوانم کارت افراد ثبت نام کننده در این شهرستان را در اختیار آن ها قرار بدهیم.

عبدالرضا اسماعیل نیا به نام های رایج و زیاد انتخاب شده در  ۳ ماهه سال جاری در شهرستان بناب اشاره کرد و گفت: در این مدت فراوانی پنج نام اول پسران به ترتیب محمد، حسین، ترکیبات محمد، علی و ابولفضل بوده است و در بین دختران بیشترین نام منتخب؛ نازنین زهرا، فاطمه، زهرا، سارا و زینب به ثبت رسیده است.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان بناب انتخاب اسم خوب، دارای معنی مناسب، نیکو  و همچنین قابل پذیرش در عرف جامعه را یکی از مهمترین وظایف پدر و مادر دانست و گفت: پیشنهاد می کنیم والدین نام ائمه اطهار (ع) را بر روی فرزندان خود بگذارند و در صورت امکان از انتخاب نام نامناسب و خارج از عرف جامعه خودداری کنند.

این مقام مسئول ثبت وقایع حیاتی ولادت و فوت را الزامی اعلام کرد و گفت: مهلت اعلام ولادت حداکثر ۱۵ روز پس از تاریخ تولد طفل و مهلت اعلام فوت نیز حداکثر ۱۰ روز پس از تاریخ وفات است که عدم ثبت این وقایع تبعات قانونی را در بر خواهد داشت.

وی افزود: مأمور اداره ثبت احوال بناب در جهت رفاه حال همشهریان و اهمیت موضوع هر روز از ساعت ۱۱/۳۰ الی ۱۳/۳۰ در بیمارستان شهدای این شهرستان جهت دریافت مدارک حضور دارد، بنابراین پدر و مادر نوزاد متولد شده می توانند با در دست داشتن اصل شناسامه خود در محل بیمارستان نسبت به صدور شناسنامه فرزند خود اقدام و یا اینکه به اداره ثبت احوال مراجعه کنند.

انتهای پیام/داود زیبائی