فرماندار بناب با اعلام اینکه صادرات شهرستان 226 درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: سال 96 کل صادرات شهرستان 76 هزار تن بود اما امسال تنها از ابتدای فروردین تا 10 مرداد ماه 60 هزار تن صادرات به ارزش 32 میلیون دلار داشته ایم.

به گزارش انعکاس بناب، امین رفیعی صبح امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با اعلام اینکه کمیته فنی این کارگروه هر هفته یک بار در جهت بررسی مشکلات در یکی از واحدهای تولیدی شهرستان حضور پیدا می کند، اظهار داشت: با توجه به اینکه بیشتر مشکلات واحدهای تولیدی در بخش اداره است، مسئولان ادارات مرتبط به همراه این کارگره با حضور در محل سعی می کنند مشکلات را در همان واحد تولیدی بررسی و حل کنند.

فرماندار بناب با بیان اینکه امروز اصلی ترین سربازهای جبهه جنگ در حوزه اقتصادی واحدهای تولیدی هستند، گفت: همان طور در هشت سال دفاع مقدس سربازان در خط مقدم با گذشت از جان خود از خاک کشور دفاع کردند، امروز کارخانجات و تولیدی ها همین نقش را در جنگ نابرابر اقتصادی بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: ادارات و مسئولان مربوطه می بایست با کمک خود تولید کنندگان و با تعامل سازنده در جهت تسهیل تولید و رفع موانع تلاش مضاعف کنند و مطمئنا در ارزشیابی عملکرد ادارات اقدامات انجام شده در رفع موانع تولید بسیار مهم خواهد بود.

مقام عالی دولت در شهرستان بناب با اعلام اینکه سهمیه اعتبار تخصیص یافته برای توسعه اشتغال روستایی این شهرستان در سال جاری ۱۱۴ میلیاردو ۳۰۰ میلیون ریال است، گفت: کمیته اشتغال روستایی شهرستان در این راستا ۵۴ طرح راشناسایی و برای تأیید به استان معرفی کرده است که از این تعداد ۲۳ طرح مورد تأیید قرار گرفته اند.

رفیعی با بیان اینکه مشکل قانون دسته بندی در نحوه پرداخت تسهیلات روستایی طرح توسعه اشتغال روستایی را با مشکل مواجه کرده است، اذعان داشت: امیدوارم با بازنگری جدی در نوع دسته بندی تسهیلات روستایی برخی مشکلات ایجاد شده هر چه زود رفع شوند تا برخی شهرستان ها مانند بناب از این قانون متضرر نشوند.

وی در ادامه با بیان اینکه بانک ها عزم و اراده ای برای پرداخت تسهیلات اشتغال زایی ندارند، گفت: متأسفانه در استان ما تنها ۴ درصد از تسهیلات در نظر گرفته شده توسط بانک ها پرداخت شده است که در مقایسه با سایر استان ها، بانک های آذربایجان شرقی در پرداخت تسهیلات عملکرد مناسبی ندارند.

فرماندار بناب در پایان با اعلام اینکه صادرات شهرستان در سال جاری تا به امروز ۲۲۶ درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: سال گذشته کل صادرات شهرستان ۷۶ هزار تن بود اما امسال تنها از ابتدای فروردین تا ۱۰ مرداد ماه ۶۰ هزار تن صادرات به ارزش ۳۲ میلیون دلار داشته ایم که رشد چشمگیری را نشان می دهد.

وی تصریح کرد: با وجود مشکلاتی نظیر قطعی برق و غیره مقدار صادرات در سال جاری تا به امروز نسبت به مدت زمان مشابه حدود ۱۸ هزار تن افزایش داشته که عمده صادرات به کشورهای آلمان، ترکیه، اسپانیا، افغانستان، عراق و امارات بوده است.

انتهای پیام/داود زیبائی