رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بناب گفت: به مناسبت زادروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) از تاریخ ۲۲ الی ۲۸ مرداد "هفته ازدواج" برنامه‌های مختلفی با موضوع ازدواج و طلاق برای این هفته در نظر گرفته شده است.

به گزارش انعکاس بناب، صبح امروز دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بناب در سال ۹۷ با موضوع برنامه ریزی و گرامیداشت هفته ازدواج در سالن کنفرانس مجتمع ولایت این شهرستان برگزار شد.

در این جلسه رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بناب اظهار داشت: به مناسبت زادروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) از تاریخ ۲۲ الی ۲۸ “هفته ازدواج” برنامه‌های مختلفی با موضوع ازدواج و طلاق در این شهرستان برگزار خواهد شد.

رضا زاده هدف از اجرای چنین برنامه‌هایی را افزایش فرهنگ ازدواج صحیح و کاهش معضل طلاق عنوان کرد و گفت: در این برنامه ها سعی می شود با کمک کارشناسان اداره ورزش و جوانان و اداره بهزیستی موضوع ازدواج زود هنگام و آسیب های ناشی از طلاق را به گوش جوانان برسانیم.

وی به اهداف جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان در سال جاری اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه های ازدواج، شناسایی جوانان نخبه، افزایش جلسات جوانان با مسئولان شهرستان و تشکیل سازمان های مردم نهاد بیشتر در شهرستان از جمله برنامه های پیش روی این ستاد است.

در ادامه این جلسه رئیس اداره ثبت احوال شهرستان بناب با اعلام اینکه ۴۶۱ مورد ازدواج در چهار ماهه نخست سال جاری در این شهرستان به ثبت رسیده است، اظهار داشت: از این تعداد ازدواج ۴۰۲ مورد مربوط به منطقه شهری و ۵۹ مورد مربوط به مناطق روستاهی شهرستان می باشد.

عبدالرضا اسماعیل نیا تصریح کرد: تعداد ازدواج به ثبت رسیده در مدت زمان مشابه سال گذشته ۳۹۸ مورد بود که ۲۴۵ مورد آن در بخش شهری و ۱۵۳ مورد آن مربوط به روستاهای شهرستان بود.

وی به آمار طلاق در ۴ ماهه نخست سال جاری در شهرستان بناب اشاره کرد و گفت: متأسفانه در این بازه زمانی ۱۰۶ مورد طلاق رخ داده است که ۸۸ مورد آن شهری و ۱۸ مورد آن مربوط به روستاهای شهرستان بوده است.

اسماعیل نیا با تأکید بر اینکه میزان رشد و یا کاهش طلاق در طول سال نوسان دارد و نمی توان در یک برهه زمانی میزان آن را مشخص کرد، گفت:میزان طلاق در ۴ ماهه نخست سال گذشته ۶۸ مورد بود که ۴۵ مورد آن مربوط به شهر و ۲۳ مورد آن مربوط به روستاها بوده است که در این آمار، طلاق در سال جاری نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۳۸ مورد افزایش پیدا کرده است.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان بناب در پایان تعداد ازدواج های زیر ۱۸ سال در استان آذربایجان شرقی را ناراحت کننده عنوان کرد و گفت: سال گذشته در شهرستان بناب ۱۶۳ مورد ازدواج زیر ۱۸ سال برای دختران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/داود زیبائی