فرماندار بناب گفت: خبرنگاران به عنوان هسته و حلقه رابط میان حاکمیت و جامعه نقش مهم و اساسی را برعهده دارند.

به گزارش انعکاس بناب، امین رفیعی ظهر امروز در جمع خبرنگاران شهرستان بناب ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران به عنوان هسته و حلقه رابط میان حاکمیت و جامعه نقش مهم و اساسی را برعهده دارند.

فرماندار بناب با بیان اینکه خبرنگاران نماینده افکار عمومی هستند، اظهار داشت: رسانه ها از طرفی انعکاس دهنده مشکلات جامه هستند و مردم از آن ها توقعاتی دارند و از سوی دیگر حاکمیت نیز از خبرنگاران انتظاراتی در انعکاس اخبار دارد، که این موضوع اهمیت نقش رسانه به عنوان حلقه رابط را نمایان می کند.

وی نحوه انتقال مطالبات مردمی و اخبار حاکمیت را بسیار حساس دانست و گفت: مطلابات مردم اکثرا به حق هستند اما برخی درخواست ها نابجا و با هدف تشویج عموم و تخریب آرامش جامعه بیان می شوند که خبرنگاران می بایست با اطلاعات به روز و اشرافیت کامل به بازخورد موضوع در اجتماع نسبت به انتشار مطالب اقدام کنند.

رفیعی نقش خبرنگار در حل مشکلات و ایجاد وحدت در جامعه را بسیار مهم دانست و گفت: با توجه به وضع کنونی که به علت برخی محدودیت های اقتصادی در کشور آستانه صبر مردم و حاکمیت کم شده است اصاحب رسانه می بایست طوری عمل کنند تا موجب تشنج در کشور نشوند.

مقام عالی دولت در شهرستان بناب دقت در انتشار مطالب و اخبار را ضروری دانست و گفت: رسانه ها نباید از سلایق شخصی خود در انتقال اخبار استفاده کنند چراکه عدم انتشار صحیح اخبار موجب کاهش محبوبیت و اعتماد مردم به رسانه می شود.

فرماندار بناب با بیان اینکه لازمه شفافیت سازی در جامعه استفاده درست از رسانه ها است، اظهار داشت: مسئولان در ادارات باید پاسخگوی افکار عمومی باشند بنابراین می بایست با تعامل بیشتر با رسانه ها در انتقال اهداف و عملکرد مجموعه خود اقدام کنند.

وی با تأکید بر اینکه ادارت ملزم به پاسخگویی به سوالات و مطالبات اصحاب رسانه هستند، اظهار داشت: روسای ادارات موظف هستند نسبت به سوالات خبرنگاران پاسخگو باشند چراکه عدم پاسخگویی به مطالبات این فکر را به وجود می آورد که نهاد مربوطه در انجام وظالیف خود نواقصاتی دارد.

فرماندار بناب ارتباط بیشتر خبرنگاران با مسئولان را ضروری دانست و گفت: رسانه ها قبل از اینکه مطالبات و یا مشکلات را انتشار دهند ابتدا با مسئول مربوطه موضوع را مطرح کند تا با درج مطلب کامل موجب رفع زودتر مشکلات شوند.

مقام عالی دولت در پایان امانت در نقل قول اخبار را مهم دانست و گفت: اصاحب رسانه می بایست اخبار را صحیح و بدون کم و کاستی به اقشار جامعه انتقال بدهند تا علاوه بر امانت داری به حل مشکلات و نواقص کمک کرده باشند.

گزارش تصویری؛

انتهای پیام/داود زیبائی