جناب آقای استاندار در هر حال مردم بناب و مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی آن چشم به راه وعده‌ای که داده بودید، هستند و منتظرند تا طلسم وعده‌هایی که داده شده و محقق نمی‌شوند، به همت جنابعالی شکسته شود و هر چه زودتر به منصه ظهور برسند.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از فارس، درست ۱۹ اسفند ماه سال گذشته بود که مجید خدابخش بعد از گذشت ۱۶۹ روز از انتصاب خود به عنوان استاندار آذربایجان‌شرقی در اقدامی دیرهنگام و برای اولین بار به شهرستان بناب سفر کرد و با حضور در جلسه شورای اداری این شهرستان دهمین فرماندار شهرستان بناب را معرفی و منصوب کرد.

براساس این گزارش، آقای استاندار در جلسه شورای اداری بناب طی سخنانی اذعان کرد: «ظرف یک هفته آینده به همراه تیم اقتصادی خود در واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان حضور خواهم یافت و از نزدیک مشکلات آنها را مورد بررسی و رسیدگی قرار خواهم داد.»

خدابخش در این جلسه از شهرستان بناب به عنوان یک شهر مذهبی، عالم‌پرور و در کنار آن یک شهر فعال اقتصادی و صنعتی نام برد و گفت:« به واسطه حضور انسان‌های فعال، مولد و همراه از شهرستان بناب شهری فعال و پویا ساخته است.»

اکنون اما از وعده حضور استاندار آذربایجان شرقی در جمع مسوولان، مدیران و نمایندگان واحدهای تولیدی و صنعتی بناب برای بررسی مشکلات آنها حدود ۵ ماه سپری شده و نه تنها این وعده تحقق نیافته بلکه نام ایشان نیز در میان اسامی ۱۵ استاندار بازنشسته که طبق مصوبه مجلس باید از پست خود خداحافظی کنند، به چشم می‌خورد.

گویا مصوبه مجلس شورای اسلامی پاشنه آشیل خدابخش شده و این نگرانی وجود دارد که با خداحافظی وی از عمارت تاریخی شمس‌العماره در حسرت بازدید استاندار از واحدهای تولیدی و صنعتی بناب بمانیم!

اگرچه با وجود این خلف وعده استاندار آذربایجان‌شرقی، فرماندار بناب به عنوان نماینده عالی دولت در این شهرستان به‌صورت نوبتی در واحدهای تولیدی و صنعتی حضور یافته و از نزدیک با مشکلات آنها آشنا و با تشکیل جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید درحد وسع و توان خود و در محدوده اختیارات و وظایفی که دارد، به مشکلات این واحدها رسیدگی می‌کند اما با عدم پایبندی خدابخش به وعده خود داده چگونه می‌توان باور کرد که دولت در مسیر حمایت از تولید، اشتغال و سرمایه‌گذاری حرکت می‌کند؟!

خدابخش؛ به‌واسطه وجود همان انسان‌های مولد و پویا در بناب سال گذشته ۷۶ هزار تن انواع کالا از گمرک بناب به خارج از کشور صادر شده بود و این رقم در چهار ماه ابتدای سال جاری ۶۰ هزار تن است که نسبت به مدت مشابه سال قبل۲۶۶ درصد افزایش نشان می‌دهد و این افزایش صادرات دلیل نمی‌شود که واحدهای تولیدی و صنعتی بناب مشکل ندارند!

در شرایط فعلی خیلی از واحدهای تولیدی و صنعتی بناب با کمترین ظرفیت خود به فعالیت ادامه می‌دهند و این در حالی است که اگر به مشکلات آنها رسیدگی شود، شاید رقم صادرات بناب به حداقل ۳ برابر میزان فعلی نیز افزایش یابد.

مجتمع فولاد صنعت بناب یکی از واحدهای صنعتی این شهرستان است که دارای مشکلاتی عدیده‌ای است.

این واحد صنعتی که دارای ظرفیت تولید ۲ میلیون تن فولاد در سال است و در صورت تولید با ظرفیت پیش‌بینی شده می‌تواند به تنهایی ۱۰ درصد فولاد مورد نیاز کل کشور را تولید کند ولی این واحد هم اکنون با حدود ۲۰ درصد ظرفیت اسمی خود کار می‌کند و به دلیل سودهای بالای بانک‌ها هم اکنون این واحد صنعتی روزانه یک میلیارد تومان سود بانکی پرداخت و با این مشکل بزرگ دست و پنجه نرم می‌کند.

حل مشکل این مجتمع به عنوان بزرگ‌ترین واحد تولیدی فولاد بخش خصوصی در کشور همواره از دغدغه‌های شما و مسوولان استان بوده و هست که جا دارد با حضور خود و پیگیری مشکلات از نزدیک در راستای رفع موانع گام های لازم را بردارید.

جناب آقای استاندار، در هر حال مردم شهرستان بناب و مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرستان چشم به راه وعده‌ای که داده بودید، هستند و منتظرند تا طلسم وعده‌هایی که داده می‌شوند و محقق نمی‌شوند، به همت جنابعالی شکسته شود و هر چه زودتر این مهم به منصه ظهور برسد.

از هر چه بگذریم، بازدید از واحدهای تولیدی، صنعتی و کارگری و پیگیری مشکلات و رفع موانع موجود خوش‌تر است!

گفتنی است، شهرستان ۱۴۰ هزار نفری بناب در ۱۱۰ کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده و طی سال های اخیر بعد از تبریز رتبه نخست صادرات محصولات غیرنفتی را در اختیار داشته و تلاشگری مردم این شهرستان همواره زبانزد است.

نگارنده: جاوید بنابیان

انتهای پیام/س