انعکاس بناب با هدف کمک به آبادانی شهر و انجام رسالت کاری خود در گفتگویی صمیمی با همشهریان مطلبات و خواسته های آن ها از شورای شهر و شهرداری را فراهم و انتشار داد.

به گزارش انعکاس بناب، شهرداری ها با توجه به اینکه یک نهاد تقریبا نیمه دولتی محسوب می شوند اما به دلیل نوع وظایف و تأثیر مستقیم عملکرد آن ها در مدیریت شهری، موجب شده مردم از این نهاد انتظارات زیادی داشته باشند که این درخواست ها اکثر به حق و نشان دهنده اهمیت عمران و آبادانی این شهرستان برای مردم است.

از زمان شروع فعالیت شورای اسلامی دور پنجم شهر بناب و با انتخاب شهردار جدید شاهد تغییرات خوبی در حوزه عمرانی شهر شده ایم که می توان به اجرای بیش از ۱۲ پروژه شهری در شرایط نامناسب اقتصادی در سطح کشور، اشاره کرد.

نادر داوودی به عنوان شهردار بناب با داشتن ویژیگی انتقاد پذیری و اهمیت به مطالبات مردمی، در این مدت توانسته توجهات زیادی را به خود جلب کند و با همین طرز تفکر مثبت و کمک از تفکرات مردمی، بخشی زیادی از مشکلات شهری بناب حل و فصل شده اند.

شاید در ابتدا عده ای این تغییرات را به ظاهر لمس نکند اما اجرای پروژه هایی مانند احداث میدان دوچرخه، اتصال خیابان آب شمالی به فرهنگیان سه، ساماندهی قوبی چایی، احیای شهربازی راکد مانده، از جمله اقداماتی است که هر کدام به نوبه خود می توانند از نظر زیر ساختی کمک شایانی در پیشرفتی شهر به وجود آورند.

همچنین پروژه هایی مانند احداث گلخانه شهری نه تنها موجب خود کفا شدن بناب در تهیه گل و گیاه زینتی شده است بلکه باعث کاهش هزینه های شهرداری نیز شده است.

حال با این تفاصیل شهروندان در موضوع خدمات شهری انتظاراتی از شهرداری و شورای شهر دارند که انعکاس بناب به عنوان پل ارتباطی میان مردم و مسئولان با تهیه گزارشی میدانی مبنی بر مطلبات مردم از شهرداری سعی کرده است در حل این مشکلات و شفافیت سازی اقدامات شهرداری موثر عمل کند.

در این گزارش از برخی مردم و کسبه بناب با سوال “شما به عنوان یک شهروند از شهرداری چه درخواستی دارید؟” سعی کردیم  مشکلات عمومی و مهم شهری بناب را به گوش اعضای محترم شورای اسلامی شهر و شهرداری برسانیم که شما را به خواندن این گزارش دعوت می کنیم.

آقای وحید پور لطفی در پاسخ به سوال ذکر شده می گوید: در برخی محله ها و خیابان ها تعداد سطل آشغال ها بسیار کم است و فاصله زیادی از یکدیگر دارند که این موضوع موجب می شود مردم مجبور باشند مسافتی زیادی برای تخلیه زبالها طی کنند که برخی به همین دلیل زباله های خود را جلوی منزل و یا مغازه خود می گذارند.

آقای قادر رحمتی: متأسفانه تعدادی بیل میکانیکی در حاشیه خیابان مطهری تا میدان معلم جلوی مغازه ها پارک می کنند که نه تنها موجب سد معبر و دیده نشدن مغازه ها می شوند بلکه بوی نامطبوعی حاصل  از این دستگاه ها موجب نارضایتی شدید کسبه شده است.

سرکارخانم زائر: در سطح شهر بناب فضاهای سبز و امکانات ورزشی عمومی کمی برای بانوان وجود دارد که از شورا و شهرداری انتظار داریم به حقوق بانوان اهمیت بیشتری بدهند.

آقای احد آس: املاکی که در مسیر توسعه خیابان ها و یا کوچه ها قرار گرفته اند هنگام خرید و فروش معامله باید مقدار زمین توسعه شهری از سند مالکیت  آن کم شود و در  در اختیار شهرداری قرار بگیرد. از همین رو پیشنهاد می کنم شهرداری املاک یاد شده را کنترل و مقدار کسر شده را در جهت بازگشایی مسیر تصاحب کند چراکه از طبق قانون سند مالکیت، کسی حق اعتراض ندارد.

جناب آقای علی اسماعیلی: در سطح شهر کتابخانه عمومی کم است بنابراین از شهرداری تقاضا دارم در اطراف پارک ها و فضای سبز نسبت به ساخت کتابخانه های کوچک اقدام کند تا فرزندان ما مجبور نباشند برای رفتن به کتابخانه مسافت زیادی را طی کنند.

آقای جعفر راستگو: زیبا سازی شهر با هر مدلی در شهرها اهمیت خاصی دارد بنابراین به شخصه از شهردار تقاضا دارم در این راستا اقدامات بیشتری انجام دهد بخصوص ورودی های شهر بناب که به هیچ عنوان چهره خوب و شادی ندارند.

آقای فرج بهرام پور: وجود زمین های بایر در سطح شهر موجب شده علاوه بر ایجاد گرد و خاک شدید بخصوص در هنگام وزش باد، محلی خوبی برای جمع آوری زباله و به تبع آن ایجا محل زندگی برای حیوان های ولگرد شوند، لذا از شهرداری انتظار داریم نسبت به سامان دهی این اراضی اقدام و یا حداقل اطراف آن ها را دیوار کشی کند.

آقای فرامرز بنایی: شهرداری در فصل گرم تابستان می بایست نسبت به تخلیه و شستن زود به زود سطل های زباله اقدام کند تا بوی تعفن آن ها مردم را اذیت نکند چراکه ماندن آشغال موجب بیماری و جمع شدن حشرات موذی خطرناکی می شود.

آقای ولی صمدی: شهرداری امسال قول داده بود کوچه ها را آسفالت و یا لکه گیری کن اما همچنان خبری از لکه گیری نیست برای همین از شهردار تقاضا دارم تا قبل از شروع فصل پاییز و زمستان نسبت به پرکردن چاله ها با آسفالت اقدام کند و لطفا چاله های را با خاک پر نکنند چون موجب ایجاد گرد و خاک  می شود.

رشید عباس زاده: انتهای خیابان آب شمالی محلی به نام پارک ادب احداث شده است اما به دلالیلی معلوم نیست که این مکان سرانجام قرار است پارک و یا مجتمع تجاری شود، در هر صورت از شهرداری تقاضا دارم هر چه زودتر نسبت به ساماندهی این محل اقدام کند.

بهنام عباسی: وضعیت آسفالت خیابان ها و معابر بسیار اسفناک است و به نظر من شهرداری اگر روی همین موضوع کار کند می تواند بیشتر مشکلات مردم را برطرف کند.

محمد سلمان نجد: یکی از وظایف شهرداری تمیز کردن پیاده روها است اما تا به حال ندیدم در بناب نسبت به این کار اقدامی شود همچنین برخی جوی های آب بسیار کثیف هستند و رنگ بلوک های آن ها به طور کامل از بین رفته است.

حسین سلطانی فر: آبیاری درخت ها و چمن ها اصولی انجام نمیشه و شاهد هستیم در پارک ها آب زیادی جهت آبیاری درختان هدر می شود، از این رو به شهرداری پیشنهاد می کنم بجای افزودن چمن و فضای سبز از راه کارهای دیگری استفاده کند.

در پایان امیدواریم اتولید این گزارش بر حل مشکلات تأثیر گذار باشد و از شورای اسلامی شهر و شهرداری تقاضا داریم نسبت به خواست ها و مطالبات مردمی عکس العمل مثبت نشان بدهند و برای بهبود فضای شهری تلاش مضاعف کنند.

انعکاس بناب در گزارش های میدانی بعدی خود به سراغ سایر نهاد ها و ادارات خواهد رفت و با گفتگو با همشهریان مطالبات مردمی را به گوش مسئولان خواهد رساند.

انتهای گزارش/داود زیبائی