مدیر استخر شهرداری بناب ازدحام شدید جمعیت بخصوص در ایام تعطیل را عامل ایجاد آلودگی های موقتی اعلام کرد و گفت: روزهای پنجشنبه و جمعه به دلیل استقبال زیاد مردم ایجاد برخی آلودگی های جزئی و موقتی کاملا طبیعی است.

اکبر فرهنگی در گفت و گو با انعکاس بناب، در تشریح خبر اعتراضات مردمی در روز جمعه مورخ ۹۶/۰۵/۲۶ مبنی بر آلودگی آب استخر و عدم نظافت محیطی مجموعه ضمن رد کامل این موضوع  اظهار داشت: مأموران شبکه بهداشت به صورت پیوسته و با انجام آزمایشات دقیق، نظافت محیط استخر و آب آن را تحت نظر داند و در آزمایشات انجام شده در روز جمعه توسط شبکه بهداشت PH آب ۷/۴ و انداز کلر آن ۱/۵ PPm اعلام شد.

مدیر استخر شهرداری بناب ازدحام شدید جمعیت بخصوص در ایام تعطیل را عامل ایجاد آلودگی های موقتی اعلام کرد و گفت: روزهای پنجشنبه و جمعه این استخر میزبان جمعیت زیادی بخصوص در فصل تابستان است، از همین رو احتمال ایجاد برخی آلودگی های جزئی و موقتی نیز کاملا طبیعی است.

وی با تأکید بر اینکه مراحل انجام بهداشت استخر به طور دقیق انجام می شود، اظهار داشت: آب استخر هر ۲۴ ساعته یک بار توسط دستگاه پیشرفته تصفیه شده و همچنین کلر زنی به صورت خودکار توسط دستگاه انجام می شود.

فرهنگی در مورد مدت زمان مشخص شده برای تعویض کامل آب استخر گفت: طبق دستور العمل ها و معیارهای ماستاندارد  آب استخر هر ۱۰ الی ۱۲ ماه یکبار تعویض می شود و اینکه عده ای فکر می کنند هر ماه کل آب باید عوض شود، با توجه به شرایط کم آبی و قوانین غیر ممکن است.

مدیر استخر شهرداری بناب از عدم  همکاری عده ای محدود از همشهریان در رعایت بهداشت استخر گلایه کرد و گفت: این مجموعه در جهت افزایش بهداشت عمومی با نصب دوش و قرار دادن مایع شستشوی با کیفیت از مراجعین درخواست می کند قبل از ورود به آب استخر نظافت انفرادی انجام بدهند اما عده ای محدود علاوه بر امتناع از این کار با مأموران استخر نیز درگیر می شوند.

وی افزود: افرادی که پس از استفاده از سونای خشک، جکوزی و سونای بخار از قانون دوش گرفتن امتناع می کنند به دلیل عرق شدید بعد از ورود مجدد به آب استخر علاوه بر ایجاد آلودگی باعث بروز لکه های چربی بر روی آب می شوند.

فرهنگی در پایان از تعطیلی شیفت بانوان در روزهای جمعه خبر داد و گفت: به منظور نظافت بیشتر و حفظ کیفیت آب در این روز پر ازدحام شیفت بانوان روزهای جمعه از ساعت ۱۰ الی ۱۴ تا پایان شهریور ماه تعطیل اعلام می شود.

انتهای پیام/داود زیبائی