وضعیت نابسامان خیابان‌های فرهنگ و جنت موجب ایجاد مشکلات زیادی برای اهالی این محله ها شده است و آن ها از مسئولان بخصوص شهرداری انتظار رسیدگی فوری دارند.

به گزارش انعکاس بناب، خیابان های فرهنگ، جنت و ملاصدارا مدت ها است در اوج بی توجهی مسئولان به سر می برند و اهالی این محله ها به شدت از وضیعت عمرانی و بهداشتی کوچه و خیابان های خود ناراضی هستند.

در همین راستا این پایگاه خبری در جهت انعکاس مشکلات و رساندن صدای مردم به گوش مسئولان مرداد ماه سال گذشته نسبت به تهیه گزارشی کامل با عنوان “وضعیت نابسامان مسیرهای فرهنگ، ملاصدرا و جنت در بناب/ متولیان امر با دیدن این تصاویر به خود تکانی دهند” اقدام کرد اما حال با گذشت یک سال از این خبر نه تنها وضیعت این خیابان ها بهتر نشد بلکه بدتر هم شده است.

خبرنگار انعکاس بناب، صبح امروز بار دیگر با حضور در این محله ها به صدای مردم گوش کرد، صداهایی که مملو  از ناراحتی و گلایه از مسئولان بود و آن ها یک حرف مشترک داشتند و آن این بود که ما از ابتدایی ترین خدمات شهری مانند فاضلاب، تلفن و غیره محروم هستیم.

بله این حرف کاملا درست بود چراکه با دیدن ماشین تخلیه فاضلاب به همراه بوی نامطبوع و صدای آزار دهنده آن به راحتی می شد درد این مردم را احساس کرد و فهمید آن ها علاوه بر این مشکلات اسفبار می بایست هزینه زیادی برای تخلیه فاضلاب پرداخت کنند.

البته اداره آب و فاضلاب بناب نسبت به کانال کشی فاضلاب شهری به این محل اقدام کرده است اما به دلیل وجود سه باب منزل مسکونی در انتهای خیابان  ۱۶ متری جنت، پروژه انتقال فاضلاب شهری با مشکل روبرو شده است و انتظار می رود شهرداری نسبت به تملک این منازل اقدام کند که تا به امروز اقدامی نشده است.

بنا به گفته اهالی خود محله صاحبان این سه باب منزل مسکونی در جهت آبادانی کوچه و انتقال فاضلاب شهری خود داوطلب هستند تا با شهرداری نسبت به تملک این اراضی همکاری کنند اما انگار شورا و شهرداری هستند که می بایست ابتدا عزم خود را برای حل مشکلات شهری جزم کنند.

در این خیابان ها علاوه بر مشکل فاضلاب وجود زمین های بایر به معضل دیگری برای مردم تبدیل شده است چراکه به محل جمع آوری نخاله های ساختمانی و محیطی مناسب برای زندگی سگ های ولگرد تبدیل شده است و زنان و کودکان از ترس سگ ها جرأت عبور و مرور در محله خود را ندارند.

وجود پیاده روی های خاکی، باریک و پر از خار و علف در خیابان فرهنگ موجب شده است تا عابرین خطر تصادف را نسبت به عبور از این پیاده روی های نامناسب ترجیح بدهند و البته به دلیل وجود مدرسه در این خیابان دانش آموزان نیز از ابتدای سال تحصیلی باید از خیابان بجای پیاده روی استفاده کنند.

در پایان کلام، ما اصحاب رسانه به اصلی ترین رسالت خود یعنی منعکس کردن صدای مردم به گوش مسئولان عمل کردیم حال امیدواریم مسئولان با خواندن این گزارش تکانی به خود بدهند و برای حل مشکلات شهری علی الخصوص خیابان های ذکر شده اقدام کنند و به راحتی از کنار این خبر نگذرند.

گزارش تصویری؛

انتهای گزارش/داود زیبائی