فرماندار بناب از رشد ۲۲۸ درصدی صاردات شهرستان خبر داد و گفت: از ابتدای فروردین سال جاری تا پایان مرداد ماه بیش از ۷۵ هزار تن صادرات با ارزش ۳۷ میلیون دلار از این شهرستان انجام شده است.

به گزارش انعکاس بناب، امین رفیعی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان با بیان اینکه فرمانداری یک نهاد نظارتی محسوب می شود، اظهار داشت: متأسفانه برخی اوقات شاهد هستیم برخی مدیران اداره های دولتی و غیر دولتی برای پیگیری کوچکترین مسائل به این محل مراجعه می کنند و این تنها موجب هدر رفتن وقت می شود.

فرماندار بناب وفور مواد اولیه در سطح استان و کشور را فرصتی مناسب برای تولیدکنندگان دانست و گفت: با توجه به نوسنات ارزی و گران شدن دلار تولید کنندگان به راحتی می توانند مواد اولیه مورد نیاز خود را با کمترین قیمت در داخل کشور تهیه کنند.

وی با اشاره به رشد ۲۲۸ درصدی صاردات شهرستان در ۵ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذسته گفت: از ابتدای فروردین سال جاری تا پایان مرداد ماه بیش از ۷۵ هزار تن صادرات با ارزش ۳۷ میلیون دلار از این شهرستان انجام شده است که این عدد در مدت زمان گذشته سال قبل ۲۲ هزار تن به ارزش ۲۶ میلیون دلار بوده است.

مقام عالی دولت در شهرستان اقدامات انجام شده در کاهش مصرف آب در بخش های مختلف از جمله کشاورزی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: به صراحت باید بگوییم مردم و کشاورزان در این زمینه از مسئولان جلوتر بوده اند و با تغییر الگوی کشت و داوطلب شدن برای ساماندهی چاه های آب غیر مجاز، این موضوع را آشکارا نشان داده اند.

وی خاطرنشان کرد: ادرات و سایر نهاد ها نیز می بایست در همین راستا تلاش خود را مضاعف کنند و از تمام ظرفیت ها و پتانسل های موجود در جهت حل مشکلات مردمی و افزایش خدمات استفاده کنند.

فرماندار بناب برداشت ۲۶ هزار تن گندم و جو در سال جاری در کنار کاهش مصرف آب را نشان از خواست و همت عمومی دانست و گفت: سال گذشته تنها ۲۰ هزار تن گندم و جو از اراضی این شهرستان برداشت شد اما امسال کشاورزان با تغییر الگوی آبیاری و استفاده از تکنولوژهای جدید توانستند علاوه بر کاهش مصرف آب چنین حجم برداشتی را به ثبت برسانند.

رفیعی از بهره برداری و کلنگ زنی ۳۰ طرح عمرانی با  اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال در این شهرستان همزمان با هفته دولت خبر داد و گفت: برخی از این طرح ها با حضور شخص آقای استاندار و مسئولان استانی انجام می شوند.

مقام عالی دولت در بناب از شروع چهارمین جشنواره بین المللی کباب بناب از ششم شهریور در بناب به مدت ۴ روز خبر داد و گفت: این جشنواره فرصت خوبی است تا کباب به عنوان برند غذای سنتی این شهرستان در کل کشور معرفی شود.

وی از آمادگی سازمان راه و شهرسازی مبنی بر واگذاری شهرک ولیعصر(عج) به شهرداری بناب خبر داد و گفت: این شهرک هنوز تحت نظر راه و شهرسازی است و در جهت افزایش خدمات شهری قرار است این محل به طور کامل با پرداخت اعتبارات لازم به شهرداری واگذار شود.

فرماندار بناب هر گونه گرانفروشی و احتکار اقلام مورد نیاز ضروری مردم را جرم اعلام کرد و گفت: اینکه عده ای برای سود و منفعت بیشتر این عمل ناپسند را انجام می دهند، به هیچ عنوان قابل قبولدولت نخواهد بود و در صورت مشاهده برابر قانون اموال احتکار شده ضبط و فرد خاطی به مراجع قضائی معرفی خواهد شد.

این مقام مسئول از کنلگ زنی طرح توسعه فاز ۳ و ۴ نیروگاه سهند بناب در آینده نزدیک خبر داد و گفت: اراضی مورد نیاز توسعه این نیروگاه مشخص شده است و به احتمال بسیار زیاد این پروژه تا سه ماهه آینده توسط مسئولان استانی کلنگ زنی می شود.

رفیعی رعایت نکات زیست محیطی در طرح توسعه نیروگاه سهند بناب را از اهداف اصلی مسئولان شهرستان دانست و گفت: تمام ایام سال گذشته این نیروگاه از گاز  شهری استفاده کرد و طبق دستور دادستانی مخازن مازوت پلمپ شده اند.

مقام عالی دولت در شهرستان بناب در پایان  رفع برخی کمبودها و کاستی ها در حوزه بهداشت و درمان شهرستان را ضروری دانست و گفت: دو بیمارستان این شهرستان در حال حاضر بیشتر از ظرفیت و پتانسیل خود در حال خدمات دهی هستند و طبق گزاراشتات ۶۰ درصد مراجعات این آن ها  از سایر شهرستان ها هستند.

انتهای پیام/داود زیبائی