فرمانده انتظامی شهرستان بناب گفت: کاربران فضای مجازی مراقب تبلیغات کذب و اغواگرایانه باشند.

سرهنگ سهراب شفقی در گفتگو با پایگاه خبری انعکاس بناب، گفت: متأسفانه امروز شاهد افزایش تبلیغات کذب و دروغین در فضای مجازی با عناوین مطالب قرعه کشی و اغواگرانه هستیم که کاربران این فضا باید مراقب این تبلیغات باشند تا دام کلاهبرداران گرفتار نشوند.

وی افزود: کاربران فضای مجازی خرید های خود را از سایت های معتبر که دارای سابقه فعالیت طولانی مدت و همراه با نماد اعتماد الکترونیک دارند انجام دهند چرا که به علت نظارتی که بر روی فعالیت خود می بینند سعی می کنند حقوق کاربران و مشتریان را راحت کرده و از انجام فعالیت های سودگرایانه خودداری کنند.

سرهنگ شفقی در ادامه افزود: پلیس فضای مجازی را یک تهدید نمی داند و نباید صرفا به این قضیه تهدید آمیز نگاه کنیم بلکه یک فرصت و بستری است که باید از آن به نحو صحیح استفاده کرد و اینکه افراد سودجو چون فکر می کنند در فضای مجازی شناسایی نمی شوند اقدام به استفاده نامناسب از این فضا می کنند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بناب در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت بروز مشکلات در فضای سایبری به پلیس مراجعه و مشکل خود را با کارشناسان پلیس فتا در میان گذاشته و در صورت هرگونه پیشنهاد و انتقاد از عملکرد پلیس با سامانه ۱۹۷تماس بگیرند.

انتهای پیام/کریم زاده