نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی مدرسه را زیر بنای ساخت کشور عنوان کرد و گفت: اگر تعلیم و تربیت در مدارس به شکل صحیح انجام شود بیشتر مشکلات و معضلات اجتماعی کشور خود به خود حل می شوند.

به گزارش انعکاس بناب، ضیاءاله اعزازی ظهر امروز در جمع معلمان مدارس پسرانه و دخترانه سما در شهرستان بناب ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه مهر و بازگشایی مدارس، نقش معلم در تربیت فرزندان را بسیار حساس و مهم دانست و گفت: قشر فرهنگیان نسبت به سایر اقشار جامعه در قبال پیشرفت و شکوفایی کشور وظیفه ای به مراتب خطیر و سنگین تر بر عهده دارند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی مدرسه را زیر بنای ساخت کشور عنوان کرد و گفت: اگر تعلیم و تربیت در مدارس به شکل صحیح انجام شود بیشتر مشکلات و معضلات اجتماعی کشور خود به خود حل می شوند.

وی تصریح کرد: مدرسه محل واکسیناسیون آدم های کوچک جهت رشد و پرورش مردان و زنان بزرگی است تا در آینده مسئولیت تمامی قسمت های کشور را بر عهده بگیرند و بتوانند در تمام عرصه ها، کشور را به جایگاه ثابتی در دنیا برسانند.

عضو کمیسیون آموزش و تحیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مدرسه به هیچ عنوان نباید صرفا محلی برای کسب نمره و مدرک باشد، یادآور شد: دانش آموزان در مدارس می بایست علاوه بر یادگیری علم و دانش، شخصیت انسانی کاملی پیدا کنند تا در آینده بتوانند به کشور خود خدمت کنند.

اعزازی با بیان اینکه مشکلات و نواقص زیادی در بدنه آموزش و پرورش کشور وجود دارد، اذعان داشت: این وظیفه اصلی حاکمیت است که زیر ساخت ها و امکانات بیشتری برای آموزش کشور فراهم کند چراکه آینده کشور به نوع و نحوه ی تعلیم و تربیت فرزندان ایران بستگی دارد.

نماینده بناب در پایان جذب معلم به صورت نیروی آزاد در اشکال مختلف را سمی برای آموزش و پرورش دانست و گفت: این که در برهه ای از زمان به دلیل کمبود معلم به جذب نیروی آزاد به عنوان معلم اقدام شود تنها بر آموزش کشور لطمه وارد می کند و خود نیروهای جذب شده با مشکلاتی مواجه خواهند شد.

وی تصریح کرد: به نظر بنده جذب معلم تنها می بایست از طریق دانشگاه فرهنگیان انجام شود چرا که معتقد هستم علاوه بر سواد علمی نحوه درست تعلیم و تربیت دانش آموزان باید به معلمان آموزش داده شود که در حال حاضر این کار تنها در دانشگاه فرهنگیان انجام می شود.