طی روزهای اخیر شاهد قطعی برق بوستان‌ها و پارک‌های فدک، ملت، سنجد، کوثر همچنین گلخانه شهرداری بناب بوده‌ایم.

به گزارش انعکاس بناب، به نقل از فارس گویا این قطعی برق از سوی اداره برق تنها به دلیل بدهی حدود یک میلیارد ریالی شهرداری به امور برق صورت گرفته است.

پارک‌ها به عنوان یک مکان عمومی برای استراحت، تفریح و از همه مهم‌تر ورزش مردم در مقابل روزمرّگی و انبوه مشکلات و آلودگی‌های زیستی و صوتی احداث می‌شوند و خیلی از شهروندان و مهمانان به طور معمول ساعاتی از اوقات خود و فرزندانشان را در این پارک‌ها می‌گذرانند و شایسته نیست اختلاف بین دو اداره باعث عدم بهره‌مندی شهروندان از امکانات رفاهی شهر شود.

همچنین از اداره برق هیچ توقعی متصور نبود که برق مکان عمومی را که عرصه تفرج و تفریح مردم است، قطع کند زیرا هزینه احداث این پارک‌ها با عوارض پرداختی همین مردم محروم تأمین شده است نه از اعتبارات اداره برق!

اساساً تاریکی پارک‌ها و فضاهایی که محل تردد مردم است، باعث می‌شود این اماکن به فضاهای ناامن شهری تبدیل شوند و انتظار نمی‌رفت اداره برق مکان‌های عمومی را به یک فضای ناامن که جان و مال مردم را به خطر می‌اندازد، تبدیل کند و یک تعامل سازنده بین شهرداری و اداره برق می‌توانست از تکرار این مسائل جلوگیری کند.

پرواضح است، قطعی برق پارک‌ها و بوستان‌های سطح شهر بناب بیش از آنچه بدهی شهرداری به اداره برق تلقی شود، بیشتر به‌خاطر بی‌تدبیری است و قطعاً اگر وضعیت قطعی برق به همین شکل در اماکن یاد شده ادامه یابد، ناامنی و تبعاتی ناگوار را در پی خواهد داشت که نتایج آن متوجه مسوولان امور برق شهرستان خواهد بود.

در خاتمه متذکر می‌شود، قطعی برق پارک‌ها و بوستان‌های سطح شهر بناب در شرایطی اتفاق افتاده است که فرماندار شهرستان بارها در جلسات و کارگروه‌های مختلف به ادارات خدمات‌رسان تأکید کرده‌اند، «انشعابات ادارات نباید به خاطر بدهی قطع شود» و انتظار می‌رود فرماندار شهرستان بناب با ورود به این موضوع از تبدیل شدن یک موضوع کوچک و قابل حل به یک مشکل بزرگ اجتماعی جلوگیری کنند.

نگارنده: بناب – جاوید بنابیان