مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در جمع دهیاران شهرستان بناب گفت: از سال ۹۴ تا به امروز بیش از ۲ میلیون متر مربع از معابر روستایی توسط این سازمان آسفالت ریزی شده است.

به گزارش انعکاس بناب، حافظ باباپور صبح امروز در جمع دهیاران این شهرستان با بیان اینکه چند سال اخیر بدترین سال های اعتباری دولت است، اظهار داشت: با وجود اینکه اعتبارات عمرانی به شدت کاهش پیدا کرده است اما خوشبختانه بحث توزیع قیر رایگان همچنان در حال اجرا است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌ شرقی با بیان اینکه از ۴ میلیون تن سهم قیر رایگان تنها ۱۷ درصد آن در اختیار بنیاد مسکن قرار دارد، گفت: بیش از ۶۵ درصد  سهمیه قیر رایگان استان در اختیار راه و شهرسازی در جهت کار های عمرانی مانند آسفالت راه های روستایی است.

وی تصریح کرد: طبق محاسبات انجام شده مساحت معابر روستایی تا اندازه ای با مساحت راه های روستایی برابر هستند و اینکه تنها ۱۷ درصد سهم قیر رایگان برای این کار به بنیاد مسکن تخصیص داده شده است، منصفانه نیست.

باباپور افزود: از مسئولان استانی علی الخصوص نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم در راستای افزایش سهم قیر رایگان اداره بنیاد و مسکن اقدام کنند تا بتوانیم خدمات بیشتری به روستائیان ارائه دهیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه از زمان تشکیل انقلاب تا سال ۹۴ در استان آذربایجان شرقی حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع از معابر روستایی توسط بنیاد مسکن آسفالت ریزی شده است، اظهار داشت: از سال ۹۴ تا به امروز بیش از ۲ میلیون متر مربع از معابر روستایی مجدد توسط این سازمان آسفالت ریزی شده است.

وی خاطر نشان کرد: این آمار و ارقام نشان می دهند که در طول ۴ سال اخیر بیش تر از ۳۶ سال گذشته کار آسفالت ریزی معابر روستایی انجام شده است که این کار تنها با مشارکت های مردمی و تلاش های بی نظیر دهیاران و شوراهای روستایی انجام شده است.

حافظ باباپور در پایان با بیان اینکه آمار مقاوم سازی مساکن روستایی در شهرستان بناب ۵۲ درصد است، اذعان داشت: این آمار به صورت میانگین در استان ۴۲ درصد و در سطح کشور ۳۹ درصد است که نشان می دهد به مقاوم سازی مساکن روستایی در شهرستان بناب توجه ویژه ای شده است.

انتهای پیام/ داود زیبائی