ظهر امروز درمانگاه صحرایی با هدف بالا بردن میزان آمادگی مراکز بهداشتی و درمانی به همت درمانگاه تامین اجتماعی بناب در این شهرستان برپا شد.

به گزارش انعکاس بناب، رئیس درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان بناب در خصوص برپایی درمانگاه صحرایی در بناب گفت: این درمانگاه در راستای پدافند غیر عامل و بالا بردن آمادگی و توان مقابله با حوادث طبیعی و غیر طبیعی نظیر سیل، زلزله و غیره در محوطه حیاط درمانگاه تامین اجتماعی بناب برپا شده است.

دکتر ظهراب ستاره با بیان اینکه این درمانگاه با همکاری جمعیت هلال احمر و سایر مراکز بهداشتی بناب برپا شده است، اظهار داشت: در این درمانگاه صحرایی اقداماتی مانند چک فشار خون،  تست قند خون،  ویزیت بیماران و همچنین اطفای حریق و غیره انجام یافت.

وی برگزاری این چنین مانورهایی را برای بالا بردان سطح آمادگی جامعه پزشکی و درمانی در مقابله با حوادث را مهم دانست و گفت: در زمان وقوع حوادث فرصت اشتباه برای هیچ گروهی و یا شخصی وجود ندارد بنابراین این گونه مانورها و اقدامات تا به صورت عملی انجام نشود نقاط ضعف و قوت نیز مشخص نمی شود.

دکتر ستاره با بیان اینکه در این مانور نکات مثبتی خوبی حاصل شد، تصریح کرد: گروه های پزشکی بیماران را با رنگ بندی دستبند تریاژ (قرمز : بیماران بد حال و اورژانسی، زرد : بیماران تحت نظر، سبز: بیماران درمانگاهی و سرپائی و سیاه: بیماران فوت شد) گروه بندی کردند که در هنگام بروز حوادث این اقدام بسیار حیاتی و مهم است.

گزارش تصویری؛

انتهای پیام/ داود زیبائی