رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بناب در اقدامی شایسته شامگاه روز دوشنبه با حضور در مسجد آقاسلیم با مردم دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش انعکاس بناب، سعید قاسمی وند شامگاه روز دوشنبه در مسجد آقاسلیم در جمع مردم با بیان اینکه علت طولانی بودن رسیدگی به پرونده های قضایی استفاده از روش های دستی و قدیمی بود، اظهار داشت: در سالیان قبل دادگستری برای بررسی اوراق قضایی خود و رساندن ابلاغیه ها به دست افراد مجبور بود ساعت ها و روزها وقت بگذارد.

رئیس دادگستری شهرستان بناب با اعلام اینکه در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد اوراق و پرونده های قضایی به صورت الکترونیکی در این شهرستان انجام می شود، گفت: با بهره گیری از روش های نوین ارتباطی امروز اوراق قضایی به صورت الکترونیکی به اشخاص مدنظر ارسال می شود.

وی افزود: در روش الکترونیکی علاوه بر کاهش زمان و عدم بهره گیری از نیروی انسانی در انجام امورات، ازدحام نیز در ساختمان دادگستری به شدت کاهش پیدا کرده است و تنها در برخی پرونده های خاص نیاز به حضور طرفین می باشد.

این مقام قضایی با بیان اینکه پرونده های ساده که قابلیت بررسی در شهرستان را دارند، در حدود ۲۰ روز بررسی و حکم نهایی آن ها صادر می شود، تصریح کرد: برخی پرونده های پیچیده که نیاز است احکام خاص و شدیدی برای آن ها اعمال شود به استان و حتی دیوان عالی کشور ارسال می شوند که این خود پروسه تایید حکم نهایی را طولانی تر می کند.

رئیس دادگستری شهرستان بناب اعتیاد را عامل اصلی افزایش سرقت دانست و گفت: بیش از ۸۰ درصد از سارقان معتادانی هستند که برای تامین پول مورد نیاز جهت خرید مواد مخدر دست به سرقت می زنند.

وی با بیان اینکه مرکز ترک اعتیاد و بازپروری بروز و مدرنی در سطح استان و حتی کشور وجود ندارد، گفت: مراکز فعلی هنوز از روش های سنتی در بازپروری معتادین استفاده می کنند و پس از نگهداری کوتاه مدت این افراد را رها می کنند که در نتیجه آن ها مجددا  وارد چرخه اعتیاد می شوند.

قاسمی وند با تاکید بر اینکه حفظ امنیت و آرامش روانی مردم خط قرمز دستگاه قضایی است، خاطرنشان کرد: از نظر قانون سرقت موجب برهم زدن امنیت و آرامش مردم می شود از این رو دستگاه قضایی به هیچ عنوان با سارقان و معتادین با ملایمت برخورد نخواهد کرد و برای آن ها احکام سخت در نظر خواهد گرفت.

رئیس دادگستری بناب تعامل و همکاری هرچه بیشتر آموزش و پرورش بناب با دادگستری این شهرستان را خواستار شد و گفت: با توجه به اینکه آموزش و پرورش با قشر نوجوان و جوان ارتباط بیشتری دارد،  می تواند در آموزش های قضایی و کاهش جرم در سطح شهرستان کمک شایانی بکند.

وی در پایان افزود: دادگستری بناب با وجود مشغله های کاری بسیار زیاد تا بحال برای تعامل با آموزش و پرورش اقدام کرده است که لازم است مدیران این نهاد آموزشی در راستای گسترش تعاملات بیشتر، اقدامت جدی و پایدارتری را انجام بدهند.

در ادامه این دیدار عمومی دادستان بناب با بیان اینکه کلاهبرداری فضای مجازی در این شهرستان به شدت افزایش پیدا کرده است، گفت: کلاهبرداران فضای مجازی با روش های فریب کارانه خود مانند اهدای جایزه نقدی و غیره،  فرد مورد نظر را پای دستگاه خودپرداز می کشند و با استفاده از روش های مدرن حساب آن ها را خالی می کنند.

وی خاطر نشان کرد: به هیچ وجه همشهریان فریب این طور افراد را نخورند چراکه پرداخت هدیه و یا جایزه نقدی با شرط دادن شماره کارت و یا رمز اینترنتی وجود ندارد و این کار تنها با هدف کلاهبرداری انجام می شود.

دهقان در پایان کنترل بیشتر خانواده ها بر فرزندان خود در فضای مجازی را بسیار مهم دانست و گفت: والدین نباید اجازه بدهند که فرزندانشان در فضای مجازی آزادانه هر گونه عملی را انجام دهند چراکه آنان طعمه های خوبی برای افراد شرور و کلاهبردار هستند.

گزارش تصویری؛

 

انتهای پیام/داود زیبائی