پایگاه اطلاع رسانی انعکاس بناب به بهانه افتتاح مجتمع مسکونی شهید عباس قائمی، با شناسایی دو تن از همرزمان این شهید بزرگوار، از خصوصیات و خاطرات این شهید بزرگوار از آنها پرسیدیم.

پایگاه اطلاع رسانی انعکاس بناب به بهانه افتتاح مجتمع مسکونی شهید عباس قائمی، با شناسایی دو تن از همرزمان این شهید بزرگوار، با آنها چند کلامی درباره خصوصیات و خاطرات این شهید گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار انعکاس بناب، بلال سبزی یکی از دوستان صمیمی و همرزمان شهید قائمی در گفتگو با خبرنگار ما می گوید: شهید عباس قائمی فرمانده عملیات سپاه بناب بود و همچنین در عملیاتهای خیبر و بدر فرمانده گروهان بوده است این جوان انصافاً عمر خود را در راه انقلاب گذاشته بود.

وی با اشاره به خصوصیان این شهید گفت: در دورانی که در سپاه بناب فعالیت میکرد در هر لحظه آماده شهادت بود و اصلاً برای خود و دنیای خود فکری نمی کرد، یادم هست بنده در آخرین روزی که شهید عباس قائمی شهید شد، قبل از شهادتش توفیق پیدا کردم تا در خدمت وی باشم؛ درست سه چهار ساعت قبل از شهادت شهید قائمی تقریباً حدود نیم ساعت با او هم صحبت شدم، او اعتقاد داشت که از عملیات بدر برگشتی نخواهد بود، خود شهید قائمی به من گفت این عملیاتی که ما می رویم برگشتی نیست به همه مسئول دسته ها بگو تا بدانند.

این رزمنده دفاع مقدس ادامه داد: جالب اینجاست من خودم لحظه شهادت این شهید بزرگوار را از نزدیک دیدم که چطور با یه حرکت ایثارگرانه به درجه شهادت نائل شد.

۲۰٫۱

وی به نحوه شهادت شهید قائمی اشاره کرد و گفت: کانالی بود به نام کانال کشاورز که دشمن با شناسایی این کانال، مستقیم با پدافند بر روی این گروهان تیراندازی می کرد و گروهان ما هم در فاصله ۱۵۰ متری هم ردیف گروهان شهید قائمی بود، ما صحنه تیراندازی پدافند بر روی آنها را مشاهده می کردیم در حین تیراندازی دشمن دیدم یک نفر از گروهان به طرف پدافند با سرعت حرکت کرد و داشت تیراندازی میکرد چون شب بود متوجه نشدیم که او کیست، در حالی که می دوید و تیراندازی میکرد وسط راه پدافند او را مورد هدف قرار داد.

حاج بلال سبزی در حال بغض و با چشمان اشک آلود ادامه داد: صبح که از عملیات برگشتیم از دوستان پرسیدم که آن رزمنده که بود که مورد هدف پدافند قرار گرفت، گفتند که شهید عباس قائمی بود که با صدای بلند الله اکبر به طرف پدافند حرکت کرد و پدافند را از بین برد و خودش هم شهید شد.

این رزمنده بنابی گفت: وقتی جنازه شهید قائمی را دیدم تمام تنم لرزید چون تیر پدافند درست وسط قلبش اصابت کرده بود.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: حرکتی که این شهید در آن عملیات انجام داد واقعاً بچه های گروهان را از زمین گیری و قتل عام نجات داد و ایثارگرانه به شهادت رسید.

همرزم شهید قائمی افزود: روحیه شهادت طلبی شهید قائمی باعث شد بچه ها به حرکت در آمدند و کانال مورد نظر را با موفقیت تصرف کردند.

۲۰٫۲

سبزی در یک جمله با شهید قائمی را چنین تعریف کرد: شهید قائمی برای ایثار و شهادت به دنیا آمده بود و آنچیزی که باید بهش می رسید خداوند نصیبش کرد، انشاالله خداوند توفیق دهد حداقل جزئی از حرکات ایثارگرانه این شهید بزرگوار را سرمشق خود قرار دهیم.

مرتضی خلیلیان یکی دیگر از همرزمان شهید قائمی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: قبل از عملیات بدر بنده برای انجام ماموریت یک شب خدمت شهید قائمی و همرزمانش رسیدم و یک شبی مهمان آنها شدم، قبل از آمدن به کنار این عزیزان مادر شهید قائمی مقداری نخود کشمش و گردو به من داد تا به شهید قائمی برسانم وقتی رسیدم شهید قائمی و دوستانش محمد  و بنابی با این گردوها تا ۱۲ شب شوخی و بازی کردند.

۲۰٫۴

وی افزود: این عزیزان خیلی از نیروهای خود را برای مرخصی فرستاده بودند چون قرار بود بعد مرخصی عملیات بدر را شروع کنند.

خلیلیان ادامه داد: همان شب بعد خواب،  نیمه شب بود از خواب بیدار شدم تا وضویم را تازه کنم دیدم این سه نفر نیستند خیلی دنبال اینها گشتم رفتم وضو بگیرم دیدم در یکی از چادرها صدای ناله ای می آید، نزدیک شدم دیدم شهید قائمی چنان غرق در عبادت است و در نماز شب آه و ناله می کند که متوجه گوشه و کنار خود نیست و با صدای بلند بارها تکرار میکرد الهی العفو الهی العفو.

وی در خاتمه با بیان اینکه، این عزیزان حقشان بود که به شهادت برسند، گفت: از خداوند می خواهم از اینگونه شهادتها نصیب ما هم بکند و به خانواده این شهیدان صبر عنایت بفرماید.

انتهای پیام/ش