دکتر متفکر آزاد با بیان اینکه انقلاب اسلامی را باید از پارادایم مظلومیت خارج کرد، گفت: متاسفانه فضای دمنتوریستی شدیدی در اجتماع جاری است، باید فضای اجتماعی را از سیاه نمایی مفرط خارج کرد.

به گزارش انعکاس بناب، دکتر روح الله متفکر آزاد، تحلیلگر سیاسی و عضو هیات علمی دانشگاه تبریز، در جلسه ی هم اندیشی اساتید دانشگاه بناب تحریمهای کشورهای سلطه گر را فرصتی برای خودکفایی ملت ایران دانست و گفت؛ سرمایه های ارزشمندی پس از تحریمهای کشورهای غربی، توسط دانشمندان کشور کسب گردید و کشور ما در این دوران در صنعت هسته ای و بسیاری از صنایع علمی دیگر خود کفا شد.
وی با اشاره به اهمیت حماسه ی نهم دی، گفت: ۹ دی یکی از امتحانات مهم تاریخ انقلاب اسلامی و ملت ایران است که عین انقلاب اسلامی و اربعین در راستای ظهور است.
این استاد دانشگاه در ادامه اشاره ای به رویدادهای فته سال ۸۸ کرد و گفت: در انتخابات سال ۸۸ تمامی کاندیداها با سلایق و گرایش های سیاسی مختلف در کورس انتخاباتی شرکت کردند ولی پس از اتمام انتخابات برخی از کاندیداها با چنگ انداختن بر صورت مردم سالاری دینی، قوائد و قوانین انتخابات را نپذیرفتند؛ وقتی شخصی از فیلتر شورای نگهبان رد می شود و واجد شرایط کاندیداتوری ریاست جمهوری می شود یعنی اینکه قوانین و قواید انتخابات را پذیرفته است و با این مبانی وارد کورس انتخابات شده است.
وی حماسه ی نهم دی را یک پدیده بسیار بزرگ دانست و گفت: برخی در سال ۸۸ قصد داشتند با عدم تمکین به رای اکثریت مردم در جامعه دودستگی اجتماعی ایجاد کنند و از دید جامعه شناسی قصد در انشقاق و یا گسست ملت را داشتند و به طبع آن صحنه ی اجتماعی حدود هشت ماه درگیر بدترین آشوب های خیابانی بود که همگی حاصل عدم تمکین از قانون اساسی و رای ملت بود.
دکتر متفکر آزاد در ادامه گفت: فتنه گران قبل از شروع شمارش آراء اعلام پیروزی در انتخابات، آن هم با فاصله ی بالا را کردند؛ اینجا این سئوال پیش می آید، صندوقی که هنوز باز نشده و رایی شمارش نشده با کدام آمار اعلام پیروزی با فاصله زیاد را می کنند.
وی ادامه داد، برخی از سرکردگان فتنه چند ماه قبل از شروع انتخابات کمیته ی صیانت از آراء را تشکیل دادند، بطوریکه در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی، انتخابات فراوانی انجام یافته بود، بدون هیچگونه تنشی، بطوریکه در هر دوره کاندیدای منتقد دوره قبل پیروز انتخابات ریاست جمهوری شده است؛ این تحرکات فتنه گران، از چند ماه قبل از انتخابات، معلوم بود که برنامه ریزی وسیعی برای عدم تمکین و بی بند و باری اجتماعی انجام خواهد یافت.
این پژوهشگر حوزه اجتماعی و سیاسی در خصوص رفع حصر سران فتنه گفت: برخی از سیاسیون بر این نظرند که سران فتنه یا رفع حصر شوند و یا بر اساس قانون با آنها برخورد شود و حصر خواص در تاریخ اسلام نیز وجود نداشته است!!! جواب من این است که اتفاقاً در خصوص فتنه انگیزی و ایجاد شورش، توسط ائمه اطهار و امیرالمومنین علی (ع) احادیث فراوانی نقل شده است حتی در جنگ جمل که تنها جنگ بین مسلمین در صدر اسلام است و توسط برخی از صحابه پیامبر اکرم (ص) طرح ریزی شد و خون بسیاری از مسلمانان در این جنگ ریخته شد، آن امام همام پس از اتمام جنگ به هیچ وجه سران آن فتنه بزرگ را به اجرای اشد مجازات محکوم نکرد، بلکه آنها را به دوری از سیاست توصیه کرد؛ امروز اگر حاکم شرع بخواهد به سران فتنه حکم صادر کند باید اشد مجازات را بر آنها جاری سازد ولی به مصلحت نظام نیست.
وی ادامه داد: فتنه گران و دشمنان قسم خورده نظام و اسلام میخواهند با اعدام سران فتنه ، از آنها امام زاده سازی و تقدس کاذب ایجاد کنند و این اصلاً به مصلحت نظام نیست و این باعث از هم گسیستگی اجتماعی می شود.
متفکر آزاد حماسه ی نه دی را نمود بارز وحدت ملی دانست و ادامه داد: اهمیت نهم دی بر این بود که ملت ایران انشقاق اجتماعی را به وحدت تبدیل کردند و هدف اصلی ملت، خارج از تفکرات سیاسی و جناحی، حل مشکل بوجود آمده بود و نگاه ملت به حماسه ی نهم دی نگاهی سیاسی و جناحی نبود بلکه نگاهی فراجناحی و ملی بود.
وی فتنه ۸۸ را فقط یک رویداد داخلی ندانست وگفت: به طبع فتنه ۸۸ که موجب خسارتهای فراوان مالی و جانی شد، کشور آمریکا و هم پیمانانش با شروع تحریمهای گسترده سعی در فلج کردن نظام در سطح وسیع را داشتند و سعی داشتند در حمایت از فتنه گران و سیاهنمایی این رویداد، اذهان عمومی جهانیان را بر علیه ایران اسلامی بشورانند ولی با هدایتها و مدیریت رهبری معظم انقلاب و بیداری ملت بصیر ایران این فتنه ی عظیم عقیم ماند و ملت این گسست اجتماعی را در هم شکستند و وحدت ملی و حتی تمامیت ارضی در این روز رقم خورد و تهدیدهای بوجود آمده بر اثار تحریمها با مدیریت جهادی به فرصت تبدیل شد و ایران اسلامی در بسیاری از صنایع انحصاری خود کفا شد.
این پژوهشگر حوزه اجتماعی و سیاسی گفت: انقلاب اسلامی را باید از پارادایم مظلومیت خارج کرد؛ متاسفانه فضای دمنتوریستی شدیدی در اجتماع جاری است، باید فضای اجتماعی را از سیاه نمایی مفرط خارج کرد.

متفکر آزاد، هدف اصلی دشمنان و مستکبران جهانی مانند آمریکا و همپیمانانش را چپاول اموال مسلمین و جلوگیری از گسترش دین در دنیا دانست و گفت: دشمنان از قرن ها پیش مخالف نزدیکی دین و علم بودند و دین را مانع اصلی پیشرفت عنوان می کردند و تنها هدف اصلی آن ها در دشمنی با کشورهای اسلامی و در رأس آن ایران همین موضوع است، چراکه ایران به جهانیان ثابت کرد که با دین و امید به خداوند می توان به درجات بالای علمی و صنعتی دست یافت.
وی ادامه داد، ریشه این تفاوت ها و اختلافات فکری غربی ها با مسلمانان به ۳۰۰ سال قبل یعنی دوران رنسانس در اروپا برمی گردد که اعلام کردند دین را کنار بگذارید که دین افیون ملت ها بوده، تا پیشرفت کنید.
دکتر روح الله متفکر آزاد در پایان گفت: ما با آمدن روی صحنه وظیفه داریم از انقلاب اسلامی حفاظت کنیم و این را نباید فراموش کرد که حرکت های انقلاب اسلامی همیشه بر پایه موازین، عدل، انصاف و همان شعارهایی است که در اول انقلاب داده ایم.

 

پایان خبر / فتحی زاده