جلسه مشترک اعضای شورای اسلامی شهر بناب با روسای برخی از ادارات، فرماندار‌، امام_جمعه و شهردار بناب با هدف بررسی برخی از مشکلات عمومی شهرستان برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب، در این جلسه که شامگاه روز چهارشنبه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی باقری بنابی امام جمعه بناب، فرماندار، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و برخی از مدیران ادارات در سالن جلسات ساختمان شورا برگزار شده بود برخی از مشکلات عمومی شهرستان مورد بحث و گفتگو قرار گرفتند.

در این جلسه موضوع مشکل فاضلاب شهری به عنوان موضوع اول مورد بحث قرار گرفت و حاضرین جلسه با گلایه از اینکه چرا تا بحال برخی از نقاط شهری بناب به سیستم فاضلاب شهری متصل نشده اند از رئیس اداره آب و فاضلاب بناب توضیح خواستند.

افتتاح بیش از ۶۰۰ واحد پمپاژ فاضلاب در سال جاری درشهرستان/ با وجود مشکلات مالی زیاد اقدامات خوبی در جهت گسترش و نوسازی شبکه فاضلاب انجام شده است

فردین اسماعیلی در واکنش به موضوع عدم تکمیل فاضلاب شهری بناب گفت: در سال جاری با وجود تمام مشکلات مالی دولت و در تبع آن اداره آب و فاضلاب، اقدامات خوبی در راستای تکمیل و نوسازی طرح فاضلاب شهری بناب انجام شده است که این رویه را با قدرت ادامه خواهیم داد.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهری بناب در خصوص مشکلات فاضلاب کوی پاسگاه و لاله گفت: حل و تکمیل مشکل فاضلاب این دو نقطه شهری در الویت کاری اداره قرار دارد که با تامین اعتبارات و کمک خود اهالی به زودی فاضلاب آن ها حل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در هفته دولت در سال جاری بیش از ۶۰۰ واحد پمپاژ فاضلاب در این شهرستان افتتاح و به بهره رسید، گفت: از برنامه های اصلی شرکت آب و فاضلاب بناب تعویض شبکه های فرسوده فاضلاب شهری است که تا کنون این پروسه به خوبی انجام شده و در حال تکمیل می باشد.

مسئولان به داد مشکلات اهالی شهرک ولیعصر(عج) برسند/ مسئولان با مردم رو در رو صحبت کنند/ مسئولان برای حل مکشلات لباس عمل بر تن کنند

امام جمعه بناب در این جلسه با ابراز تاسف از اینکه اهالی شهرک ولیعصر(عج) در شرایط نامناسبی زندگی می کنند، اظهار داشت: از مسئولان و مدیران شهرستان می خواهم الویت کاری خود را در جهت حل مشکلات این محل قرار بدهند چرا که دور از انصاف است برخی مردم در چنین وضعیت اسفباری زندگی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی باقری بنابی با بیان مسئولیت امری بسیار خطیر و مهم است، گفت: در این شهرستان بیش از ۱۴۰ هزار نفر به مسئولان و مدیران چشم دوخته اند تا ببینند آن ها برای حل مشکلات شهر و مردم چه اقداماتی می کنند.

وی تصریح کرد: این مردم از ابتدای انقلاب در همه مشکلات و سختی ها در کنار انقلاب ماندند و اجازه دخالت به دشمنان را ندادند و حالا این مدیران و مسئولان هستند که باید محبت های مردم را با خدمات دهی بیشتر جبران کنند.

امام جمعه بناب مشکلات به وجود آمده در شهرستان را نشانه ضعف در مدیریت برخی مدیران و مسئولان دانست و گفت: اینکه مشکلات عمرانی و غیره در این شهر زیاد شده نشان می دهد مسئولان می بایست لباس عمل بر تن کنند و جهادگونه در راستای حل مشکلات اقدام نمایند.

 حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی باقری بنابی نبود پارکینگ در سطح شهر را یکی دیگر از مشکلات ترافیکی بناب عنوان کرد و گفت: مسئولان باید برای این مشکل اقدام کنند تا این حجم ترافیک در هسته مرکزی شهر و اطراف مصلی کاهش پیدا کند.

وی  با اشاره به اینکه سرویس بهداشتی روبروی مصلی کهنه و فرسوده شده است، گفت: روزانه تعداد زیادی از نمازگزارن برای دستشویی و وضو به این محل مراجعه می کنند که نیاز است این محل هر چه زودتر بازسازی و به سیستم های جدید مجهز شود.

امام جمعه بناب در پایان افزایش دیدار و گفتگوی مسئولان با مردم را ضروری دانست و گفت: هر جمعه تریبون نماز جمعه آماده است میزبان یکی از مدیران شهرستان شود تا مسئولان به صورت حضوری و رو در رو با مردم مشکلات را در میان بگذارند.

شور نشاط در میان مردم بناب وجود ندارد/ باید موانع شادی و تفریح برداشته شود

محسن رحیمان در این جلسه با بیان اینکه شور و نشاط در بناب کم است، گفت: برخی موانع در شهرستان وجود دارد که مردم نمی توانند از اماکن عمومی مانند تالارها و غیره برای شادی و تفریح خود استفاده کنند و گاها مجبور می شوند از هتل ها و تالارهای شهرهای همجوار استفاده کنند.

عضو شورای اسلامی شهر بناب با بیان اینکه نباید جلوی اجرای مراسمات شاد و موسیقی های مجاز در تالارها و هتل های بناب گرفته شود، گفت: این کار تنها موجب می شود این گونه مراسمات به داخل باغات و روستاها کشیده شود و کنترل آن و نظارت بر آن ها کم شود.

گزارش تصویری؛

انتهای گزارش/ داود زیبائی