صبح روز چهارشنبه، 50 درصد محموله دستگاه های کارخانه فولاد آذرحدید بناب از گمرک ترخیص شده و بیش از 35 کانتینر وارد سایت این کارخانه شد.

حمید پورصادق سرمایه گذار این پروژه در گفتگو با خبرنگار انعکاس بناب، گفت: این محموله شامل ۳۵ کانتینر تجهیزات و دستگاه های خط ذوب القائی  با صرف اعتباری بالغ بر ۱۱۵ میلیارد تومان امروز از گمرک ترخیص شده و جهت نصب وارد سایت این کارخانه شد.

وی با بیان اینکه این واحد تولیدی خرداد ماه سال ۹۸ به بهره برداری خواهد رسید، گفت: با آغاز به کار این کارخانه حدود ۴۰۰ نفر از جوانان بنابی در این واحد مشغول به کار خواهند شد.

پور صادق در ادامه با اشاره به تکمیل این کارخانه در سالهای آینده، گفت: انشاالله طی دوسال آینده با ورود تجهیزات و دستگاه های باقی مانده یک فرصت شغلی دیگری حدود ۵۰۰ نفر ایجاد خواهد شد که امیدواریم با راه اندازی کامل این کارخانه تاحدودی معضل بیکاری کشور به خصوص شهرستان بناب را کاهش دهیم.

این سرمایه گذار بنابی با اشاره به روش تولید این کارخانه، اذعان داشت: اولین خط تولیدی که به بهره برداری خواهیم رساند، خط تولید ذوب القائی است که از طریق این خط شمش های فولادی تولید شده و در اختیار کارخانجات قرار داده خواهد شد.

محمدباقر ولایی نیز ضمن بازدید از سایت این کارخانه و قدردانی از سرمایه گذار این پروژه، گفت: این واحد نعمت بزرگی برای شهرستان بناب خواهد بود، جا دارد از حاج حمید پورصادق بابت راه اندازی این کارخانه و ایجاد اشتغال در منطقه قدردانی کنیم.

عضو شورای شهر بناب افزود: با افتتاح این کارخانه، مواد اولیه کارخانجات فولاد شهرستان و تا حدودی سایر کارخانجات در سراسر کشور تامین خواهد شد.

گفتنی است، سرمایه گذار این کارخانه از حضور عضو شورای شهر در این واحد تولیدی تقدیر و قدردانی کرد.

گزارش تصویری

انتهای پیام/ش