رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بناب گفت: تا به حال برای جلوگیری از ورود نیروهای غیر بومی در تولیدی ها شهرستان بسیار تلاش کرده ام اما بدون کمک مسئولان ارشد شهرستان این کار شدنی نیست.

به گزارش انعکاس بناب، شامگاه روز دوشنبه جلسه کمسیون فرهنگی شورای شهر بناب با حضور رئیس  اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هیئت مدیره انجمن کارگران بناب و برخی فعالان اقتصادی به منظور بررسی کمبودها، نارسائیها و نیازهای شهر بناب در سالن جلسات شورای شهر برگزار شد.

صمد اخلاصی در این جلسه ابتدا با اشاره به اینکه سبدکالا از طرف دولت و تحت نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بین اقشار مختلف جامعه تقسیم می شود، گفت: ادارات کار در شهرستان ها و حتی مراکز استان در چگونگی نحوه تقسیم سبد کالا هیچ گونه دخالتی ندارند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بناب با تاکید بر حفظ حقوق کارگران از سوی کارفرمایان گفت: طبق قانون کار هنگامی که کارفرما کار را به پیمانکار واگذار می کند می بایست بر حفظ حقوق کارگران با پیمانکار توافق و تاکید کند والا در صورت بروز هر گونه مشکلی خود کارفرما ملزم به پرداخت خسارت می شود.

وی با بیان اینکه عدم استفاده از نیروی های بومی در شهرستان به یک دغدغه برای اداره کار تبدیل شده است، گفت: به شخصه تا به حال برای جلوگیری از ورود نیروهای غیر بومی در تولیدی ها شهرستان بسیار تلاش کرده ام اما بدون کمک مسئولان ارشد شهرستان این کار شدنی نیست چرا که کارفرمایان از طریق استان و یا پایتخت مشکل خود را به راحتی حل می کنند.

در ادامه این مراسم محسن رحیمیان با تاکید بر اینکه کارگران شریک اقتصادی کارفرمایان هستند، گفت: ارزش یک کارگر می بایست برای کارفرما و پیمانکار بسیار بالا باشد چراکه پیشرفت کار و پروژه به تلاش و انگیزه کارگران بستگی دارد.

عضو شورای اسلامی شهر بناب با بیان اینکه قانون کار با همه کم و کاستی ها به نفع کارگران است، تصریح کرد: همین قانون تا بحال موجب شده کارفرمایان حقوق و مزایای کارگران را پرداخت کنند و الا معلوم نبود تا به حال چه بر سر قشر زحمت کش کارگر آمده بود.

وی با تاکید بر اینکه اداره کار می بایست نظارت بیشتری بر حفظ حقوق کارگران داشته باشد گفت: انتظار داریم جلسات بیشتری از سوی این اداره با نمایندگان کارگران برگزار شود و به صورت حضوری مشکلات کارگران شنیده و برای حل و یا کم کردن آن ها تصمیم گیری شود.

عضو کمسیون فرهنگی شورای شهر بناب در پایان گفت: اداره کار نباید تنها از حقوق کارگران دفاع کند بلکه وظیفه این نهاد است با نظارت بر ادارات دولتی و نیمه دولتی از حقوق و مزایای کارکنان نیز دیانت کند.

انتهای پیام/ داود زیبائی