پنجمین جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستان بناب با حضور خیرین، مسئولان استان و شهرستان برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب، شامگاه روز چهارشنبه پنجمین جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستان بناب با حضور خیرین، امام جمعه بناب، مدیر کل آموزش و پرورش استان، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و سایر مسولان شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام شیخ مصطفی باقری بنابی در ابتدای این مراسم با بیان اینکه مقام ها و پست ها از بین رفتنی هستند، گفت: دارایی های انسان زمانی بقا پیدا می کند و با ارزش می شوند که در راه خداوند و کارهای خیرخواهانه هزینه شود.
امام جمعه بناب با تاکید بر اینکه خیرین با کارهای خیر خواهانه خود علاوه بر خوشحال کردن عده ای از مردم در این دنیا، آخرت خود را نیز آباد می کنند، اظهار داشت: جا دارد از همه خیرین مدرسه ساز که در حوزه آموزش و پرورش فعالیت می کنند، تشکر و قدرانی کنم.

در ادامه این مراسم مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه شهرستان بناب در حوزه جذب خیرین مدرسه ساز در مرتبه های بالای استانی قرار داد، اذعان داشت: این آمار بر اساس ارزیابی ها و شاخص های استاندارد به دست آمده است و نشان می دهد خیرین مدرسه ساز در شهرستان بناب نقش مثبتی در حوزه تعلیم و تربیت دارند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان بناب  به عنوان کارگاه ساخت و ساز فضاهای آموزشی در استان محسوب می شود، گفت: قبلا در بناب حضور پیدا کرده بودم و در بازدید از  مدارس این شهرستان از وضیعت کهنه ساختمان ها ناراحت شده بودم ولی الان خوشبختانه بیش تر این مشکلات حل شده است.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه در بحث کمبود مدارس و نوسازی در سراسر کشور با مشکل مواجه هستیم، گفت: مجلس شورای اسلامی در بودجه سال ۹۸ اعتبارات خوبی برای مدارس در نظر گرفته است.

اعزازی با بیان اینکه کشور در حال حاضر در بحران اقتصادی قرار دارد، افزود: مدارسی که از لحاظ ساختمانی مشکل دارند می بایست هر چه زودتر نوسازی شوند تا شاهد نباشیم اتفاقات ناگوار دیگری پیش بیاید چراکه هزینه های خسارت ها به مراتب بیشتر هستند.

وی در پایان گفت: امیدواریم هر چه زودتر از این برهه زمانی بگذریم و به کوری چشم دشمنان سال ۹۸ در کنار جشن های ۴۰ سالگی انقلاب مشکل اقتصادی کشور تمام شود و به یک ثبات کامل برسیم.

گفتنی است در پایان این مراسم از خیرین مدرسه ساز شهرستان بناب با اهدای لوح تقدیر، قدرانی به عمل آمد.

گزارش تصویری؛

انتهای گزارش/ داود زیبائی