ساختمان فرسوده و فضای غیر بهداشتی خانه بهداشت در روستای قره قشلاق موجب نارضایتی اهالی شده و آن ها مجبورند برای کارهای درمانی خود به بیمارستان های شهرستان مراجعه کنند.

به گزارش انعکاس بناب، در زمانی که اکثر شهرها و روستاهای سراسر کشور دارای مراکز بهداشتی مناسب و به روز هستند متاسفانه هنوز اینجا در روستای قره قشلاق شهرستان بناب به ظاهر مرکز بهداشتی وجود دارد که به هیچ وجه باطنی بهداشتی و استاندارد در آن دیده نمی شود.

بنا به درخواست تعدا زیادی از اهالی روستای قره قشلاق برای نمایش واقیعت و انعکاس مشکلات با هماهنگی و همراهی دهیار به این روستا قدم نهادیم  و در مراجعه به خانه بهداشت و در اولین نگاه از اینکه تا بحال چطور تا بحال چنین ساختمان فرسوده ای فرو نریخته است شوکه شدیم چراکه دیوارها و ظاهر ساختمان بسیار قدیمی و تا حدود زیادی از بین رفته بود.

در بدو ورود به داخل ساختمان بهداشت این روستا بجای مشاهده مکانی بهداشتی و تمیز با کیسه های سیمان، بشکه آهنی و سایر مصالح ساختمانی مواجه شدیم که انگار مدت ها بود به بهانه ترمیم ساختمان در آن مکان به حال خود رها شده بودند.

دیوارهای شکافته شده، پنجرهای پوسیده، درب های شکسته، صندلی های پلاستیکی خشک و سرد، اتاق معاینه کوچک و کمدهای قدیمی و سایر موارد چیزهای بودند که ذهن انسان را به این سوال مشغول می کرد که چگونه در چنین مکانی غیر بهداشتی و  غیر استاندارد برای ۷۰۰ نفر جمعیت از مردم این کشور، مکانی به نام خانه بهداشت در نظر گرفته شده است!

بله بیش از ۷۰۰ نفر از مردم این شهرستان از دو روستای قره قشلاق و حاجی مصیب مجبورند برای امورات و مشکلات درمانی خود به چنین ساختمان غیر بهداشتی که حتی دستشویی مناسب و در فصول گرم آب شرب ندارد مراجعه کنند و خدا می داند در این مکان آیا بییماران بهبود پیدا می کنند و یا مرض جدیدی به امراض آن ها اضافه می شود!

بنا به گفته دهیار و سایر اهالی این روستا شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب برای بازسازی این مکان مدت ها است اعتباری در نظر گرفته است و اصرار دارد این محل بازسازی شود ولی با کمی تأمل و منطق می توان به این نتیجه رسید که آیا ساختمانی با چنین قدمتی طولانی که استحکام اسکله خود را کاملا از دست داده است و با کوچکترین رانش زمین قطعا فرو می ریزد چگونه می توان آن را بازسازی کرد؟!

حال با توجه به اینکه در اطراف این ساختمان قدیمی و فرسود زمینی با مساحت مناسب متعلق به شبکه بهداشت برای احداث ساختمان جدید  وجود دارد انتظار می رود مسئولان شبکه بهداشت با کمک مسئولان شهرستان و حتی خیرین عزم خود را جزم کنند مکانی جدید و در شان این مردم بسازند که با این کار نه تنها پول بیت المال هدر نمی رود بلکه زنان، کودکان و سالمندان می توانند با خیالی راحت از مرکز بهداشتی تمیز و ایمن استفاده کنند.

مسئولان باید کمی بیاندیشند و ببیند آیا این مردمی که از ابتدای انقلاب با تمام مشکلات و کم وکاستی ها همراه ولایت و انقلاب خود مانده اند آیا لیاقتشان چنین مرکزی برای دوا و درمان است و آیا بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری هنوز زمان آن نرسیده لباس عمل بر تن کرده و جهادگونه به مشکلات مردمی رسیدگی کنید و یا اینکه این ها را هم به دشمنان، برجام و یا تحریم ها ربط می دهید!

انعکاس اخبار و مشکلات مردم از رسالت های اصلی اصحاب رسانه است و ما نیز در راستای عمل به تعهد کاری خود این گزارش را برای اطلاع رسانی بیشتر فراهم کردیم حال ما و سایر مردم شهرستان انتظار داریم مسئولان مربوطه و در رأس آن رئیس شبکه بهداشت و درمان بناب برای حل این مشکل اقدام کنند چراکه چشم و امید مردم این روستا به همت و تلاش آن ها دوخته شده است تا مجبور نباشند برای کارهای کوچک درمانی خود مسافت های طولانی را تا بیمارستان های شهرستان طی کنند.

گزارش تصویری؛

نگارنده خبر: داود زیبائی