نماینده بناب گفت: متاسفانه بعد از اتمام نمایندگی بنده در مجلس هشتم، عملا ادامه روند تکمیل پروژه به تعطیلی کشانده شد و عده ای با به تاخیر انداختن تکمیل پل به دنبال بهره برداری انتخاباتی بودند.

به گزارش انعکاس بناب، ضیاءاله اعزازی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان بناب، ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی، گفت: اگر منطقانه دستاوردهای امروز انقلاب اسلامی را با چهل سال قبل مقایسه کنیم، ایران در همه زمینه ها از نظر علمی، نظامی، عمرانی، آبادانی و… پیشرفت های چشمگیری داشته است که در سایه خون شهدای هشت سال جنگ تحمیلی و ایثارگریهای جانبازان و رزمندگان به دست آمده است.

نماینده بناب در این نشست در پاسخ به سوال خبرنگاران، با اشاره به ایجاد پتروشیمی در شهرستان بناب، گفت: در زمان مجلس هشتم که بنده نماینده بودم، همراه با ۱۹ نماینده استان، با طرح انتقال خط لوله اتیلن از میاندواب به تبریز موافقت شد، در زمان مجلس نهم نیز خوراک این خط لوله تقسیم شد و متاسفانه بناب سهمی نداشت؛ بنابراین با پیگیریهای مجدد بنده در مجلس دهم، دستورات لازم برای خوراک پتروشیمی بناب اخذ شده و مکان یابی نیز صورت گرفته است، هم اکنون به دنبال جذب سرمایه گذار برای اجرای پروژه هستیم که امیدواریم این اتفاق مبارک در شهرستان بناب به زودی رقم بخورد.

وی در خصوص در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر ضروری بودن یا نبودن ایجاد پل میدان معلم، گفت: اولین پیشنهاد ایجاد پل در میدان معلم را نیروی انتظامی داده بود که توسط شهرداری عملیاتی شود، اما واقعا در توان شهرداری نبود که چنین پروژه بزرگی را اجرا کند، بنابراین با پیگیری هایی که در مجلس هشتم کردیم، این پروژه به عنوان یک پروژه ملی تعریف شده و در نهایت عملیات آن توسط وزارت راه و شهرسازی آغاز شد.

عضو کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه ضرورت ایجاد این پل کاملا کارشناسی شده و به صلاح شهرستان بود، گفت: در ابتدا پیشنهاد بنده روگذر و زیرگذر بود، همانند نصف راه تبریز؛ اما در نهایت با تصمیم دولت و کارشناسان پل رو گذر نهایی شد.

اعزازی با اشاره به علت تاخیر در تکمیل این پروژه گفت: متاسفانه بعد از اتمام نمایندگی بنده در مجلس هشتم، عملا ادامه روند تکمیل پروژه به تعطیلی کشانده شد و عده ای با به تاخیر انداختن تکمیل پل به دنبال بهره برداری انتخاباتی بودند به طوری که نماینده منتخب وقت مخالف این طرح بوده و با رایزنی با استاندار وقت در پی متوقف کردن پروژه بودند.

نماینده بناب اظهار امیدواری کرد و گفت: این پل هم اکنون با پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است و امیدواریم به زودی به بهره برداری برسد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به وضعیت بهداشت و درمان بناب، گفت: ادعا می کنم بهداشت و درمان بناب در مقایسه با شهرهای مشابه، بهترین امکانات و خدمات را دارد، اما خوب مشکلاتی از جمله کمبود پزشک داریم که یک معضل کشوری است و در صددیم به طور کامل این مشکل برطرف گردد.

عضو کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس، افزود: وجود ۴ متخصص طب اورژانس، بیش از ۷۰ پزشک متخصص و دو بیمارستان مجزا در شهرستان بناب ظرفیت بزرگیست که خیلی از شهرستانهای بزرگتر از بناب این امکانات را ندارند.

اعزازی با اشاره به حمایت نمایندگان مجلس از معیشت مردم و تولید داخلی، گفت: طرح سوال از رئیس جمهور در راستای همین موضوعات بود که نمایندگان مجلس با قانع نشدن به پاسخهای آقای روحانی، ثابت کردند که مدافع معیشت و رفاه مردم و همچنین حامی توجه به تولید داخلی هستند.

نماینده بناب در بخش دیگر سخنان خود در خصوص استانی شدن انتخابات مجلس، گفت: بنده کاملا با این طرح مخالفم هر چند به نفع نمایندگان مجلس باشد؛ اما در کل به ضرر منافع مردم است که امیدواریم با تصمیم نهایی شورای نگهبان آنچه که به صلاح کشور است تصویب شود.

وی با اشاره به سیاستهای مجلس در مقابل مذاکرات و برجام، گفت: اعتماد به آمریکا ساده لوحی است، در طول تاریخ همیشه از شرق و غرب خورده ایم و منافعی برای ما نداشته است، بنابراین بنده به عنوان نماینده مجلس به سیاست فعلی دولت در خصوص برجام و سایر معاملات با غربیها، منتقدم و باور داریم هر گونه معاهده با غرب نتیجه ای نخواهد داشت، این را تاریخ ثابت کرده است.

اعزازی با بیان اینکه خط قرمز ما منافع مردم و رهنمودهای مقام معظم رهبری است، گفت: ما با مذاکره مخالف نیستیم به شرطی که این ارتباطات و مذاکرات منافع کشور و ملت ما را تامین کند.

عضو کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه تحریمها ظالمانه دشمنان به پیشرفت کشور ما اثری نمی کند؛ گفت: دولت اگر اراده کند می تواند با متکی به داخل و اقتصاد مقاومتی از تحریم عبور کند، معتقدم وضعیت اقتصادی موجود قصور مسئولان است نه تحریم.

نماینده بناب در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر دلیل انتخاب مشاوران در آستانه انتخابات مجلس یازدهم چیست؟ گفت: انتخاب مشاوران نیاز ضروری شهرستان بود که در نبود بنده مسائل اجتماعی و فرهنگی پیگیری شود، که خوشبختانه نتیجه خوبی حاصل شده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار انعکاس بناب نیز مبنی بر دلیل عدم ثبات مدیریت در بناب چیست؟ گفت: با توجه به زاویه ای که به دولت دارم، قطعا تغییر مدیریت تنها توسط بنده صورت نمی گیرد، هر چند نظراتی داده ام، اما در کل عدم ثبات مدیریت به صلاح شهرستان بناب نیست.

اعزازی در خاتمه از از زحمات خبرنگاران شهرستان بناب، تقدیر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/ش