صبح امروز همزمان با دومین رو از دهه مبارک فجر زنگ انقلاب به صورت نمادین در دبیرستان دخترانه فرزانگان بناب به صدا در آمد.

به گزارش انعکاس بناب، در دومین روز از دهه مبارک فجر زنگ انقلاب همزمان با سراسر کشور به صورت پایلوت با حضور نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و سایر روسای ادارات شهرستان در دبیرستان دخترانه فرزانگان به صدا در آمد.

در این مراسم  نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش دانش آموزان در پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: دانش آموزان در پیروزی  انقلاب و حتی هشت سال دفاع مقدس با اقدامات و رشادت های خود خدمات زیادی به این کشور کردند که تنها ۳ شهید دانش آموز بنابی، گواه این مطلب است.

ضیاءاله اعزازی با تاکید بر اینکه امروز خودباوری از مهم ترین دستاوردهای انقلاب محسوب می شود، اذعان داشت: قبل از انقلاب مردم ایران این موضوع که خود می توانند نیازهای کشورشان را تامین کنند امری محال می دانستند اما به برکت انقلاب و رهنمودهای امام خمینی (ره) امروز اینکه ما می توانیم به حقیقت پیوست و ما به خودباوری کامل رسیدم.

وی افزود: رئیس سابق انرژی اتمی ایران که وابسته به رژیم پهاوی بود در مصاحبه اخیر خود در شبکه های بین المللی صراحتا اعلام کرد سازمان اتمی ایران قبل انقلاب هیچ گونه اختیار و تصمیم گیری نداشت و حتی اجازه ساخت مرکز تحقیقات اتمی به ایران داده نمی شد تا این علم در کشور فراگیر شود.

عضو کمسیون آموزش و تحقیات مجلس با بیان اینکه علم اتمی تنها مختص در حوزه نظامی نمی شود، گفت: امروزه علم انرژی اتمی در حوزه هایی مانند داروسازی، کشاورزی و پزشکی بسیار ضروری است و اگر بخواهیم در همه علوم پیشرفت کنیم ابتدا می بایست خود دارای علم انرژی اتمی باشیم.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه بهداشت و درمان گفت: قبل از انقلاب پزشکان هندی و بنگلادشی در این کشور امورات درمانی را انجام می دانند اما امروز به وجود برکت انقلاب امروز ایران خود از کشورهای برتر حوزه پزشکی جهان به شما می رود و هر ساله تعداد زیادی پزشک به کشورهای نیازمند اعزام می کند.

اعزازی در پایان با تاکید بر حفظ وحدت و انسجام ملی گفت: امروز دشمنان سعی دارند بین مردم و حاکمیت اختلاف بیاندازند و طوری وانمود کنند که هیچ پیشرفتی در ۴۰ سال از دوران انقلابی ایران حاصل نشده است و یاس و نامیدی را در بین مردم افزایش دهند.

گزارش تصویری؛

انتهای گزارش/ داود زیبائی