رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بناب از فعالیت گسترده اکیپ های گشت زنی نظارت بر قیمت بازار در تمام ایام نوروز و حتی روزهای تعطیل خبر داد.

حبیب خان بابایی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار انعکاس بناب، با اشاره به اجرای طرح نظارتی ویژه ایام نوروز توسط اداره صنعت و معدن اظهار کرد: این طرح از ابتدای بهمن ماه با ۳ اکیپ گشت زنی در سه شیفت کاری شروع شده است و تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت.

 رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بناب با بیان اینکه گشت های نوروزی به صورت مشترک حتی در روزهای تعطیل در سطح شهرستان صورت می گیرد، گفت: این بازدیدها با همکاری شبکه بهداشت و درمان، دامپزشکی، اداره تعزیرات حکومتی و اداره غله  انجام می شود.

وی با اذعان بر اینکه از ابتدای بهمن سال جاری تا به امروز بیش از هزارو ۱۰۰ مورد بازرسی در سطح شهرستان انجام شده است، گفت: اکیپ ها بازرسی در شیفت صبح از تمام نانوایی های سطح شهرستان و در مرحله دوم و سوم گشت زنی های روزانه خود از سایر اصناف بازرسی می کنند و در صورت مشاهد هر گونه تخلف با شخص مورد نظر برخورد قانونی می کنند.

خان بابایی بیشترین مورد تخلفات را عدم درج قیمت بر روی کالاها اعلام کرد و گفت: تا به حال در همین زمینه چندین پرونده تخلف ایجاد و جهت سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی ارجاع داده شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بناب از توزیع میوه شب عید در ۷ نقطه از شهرستان خبر داد و گفت: جنب مسجد مهرآباد، خیابان طالقانی، شهرک امام، انتهای خیابان رجائی و ابتدای روستاهای خوشه مهر، قره چپق و قرای پنچگانه اماکن مورد نظر برای توزیع میوه شب عید هستند که تمام همشهریان می توانند از این مراکز خرید کنند.

وی زمان توزیع میوه شب عید را از ۲۰ اسفندماه به بعد اعلام کرد و گفت: قیمت سیب و پرتقال شب عید بر حسب نرخی دولتی و پایین تر از قیمت بازار خواهند بود که در آینده نزدیک قیمت های دقیق آن ها از سازمان کل اعلام خواهد شد.

حبیب خان بابایی از توزیع شکر و گوشت منجمد با نرخ دولتی در ایام پایانی سال در سطح شهرستان خبر داد و گفت: سعس خواهیم کرد عمده گوشت های منجمد را در نقاط کم برخوردار شهری و روستاهای شهرستان تقسیم کنیم.

خان بابایی با بیان اینکه قیمت شیرینی در ایم نورزو گران نمی شود، افزود: با همکاری و تعامل با فعلان این صنف قرار شد در آستانه نوروز قیمت‌ها افزایش پیدا نکند تا با این کار به هموطنان و اقشار ضعیف جامعه کمکی شده باشد تا سفره‌های هفت سین و بساط پذیرایی عید آن ها خالی از شکلات و شیرینی نباشد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بناب، در پایان با تاکید بر اینکه با اصناف و کسبه که اقدام به گرانفروشی و سایر تخلفات اقدام میکنند، برخورد قانونی صورت می‌گیرد، گفت: از شهروندان محترم درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه مشکلی مراتب را سریعا با سامانه تلفنی ۱۲۴ در میان بگذارند تا ماموران این سازمان در کوتاه ترین زمان ضمن حضور در محل به تخلف و شکایت رسیدگی کنند.

انتهای پیام/ داود زیبائی