رئیس جهاد کشاورزی بناب با بیان اینکه کمبود بذر هویج در شهرستان بناب وجود ندارد، گفت: طی 24 ساعت گذشته 112 کیلو گرم بذر بین کشاورزان توزیع و تقسیم شده است.

حسینعلی فتحی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار انعکاس بناب در نشست مشترک روسای اداره صنعت و معدن، اداره غله و جهاد کشاورزی در خصوص توزیع بذر هویج در بناب، گفت: با توجه به اینکه لیست خریداران بذر هویج در اختیار جهاد کشاورزی گذاشته می شود، خریداران باید دقت کنند، که بر کاشت آنها نظارت دقیق خواهد شد، و در صورت عدم کاشت، خریدار به تعزیرات حکومتی معرفی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در برخورد با سوء استفاده کنندگان جدی عمل خواهیم کرد، گفت: کشاورزان واقعی خود کنترلی کرده و سود جویانی که به دنبال معامله بذر هویج هستند را به ما معرفی کنند.

رئیس جهاد کشاورزی تاکید کرد: کشاورزان حتما باید موقع خرید نهالهای کشاورزی از جمله بذر، کود و نهال، فاکتور خرید و برگ سلامت را از فروشنده دریافت کنند، و فروشنده نیز ملزم است این مورد را کاملا رعایت نماید، در غیر اینصورت تمامی عواقب بعدی برعهده فروشنده و خریدار خواهد بود.

فتحی در بخش دیگر سخنان خود در خصوص شایعه ایجاد شده در خصوص گندم، گفت: برخی افراد فرصت طلب شایعه سازی می کنند تا مردم را نسبت به آینده گندم نگران کنند، در حالی که بدون در نظر گرفتن فصل برداشت ۹۸، تا پایان آذرماه سال آینده سیلوهای گندم جوابگوی نیازها خواهد بود.

وی با بیان اینکه مزارع کشت گندم با توجه به بارندگی های خوب، امسال نسبت به سال گذشته در وضعیت سبز قرار دارند، گفت: پیش بینی می شود در فصل برداشت گندم در سال ۹۸ بیش از ۲۳ هزار تن گندم در شهرستان بناب برداشت شود.

رئیس جهاد کشاورزی بناب با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی کشت گندم در سال جاری، گفت: به علت خسکسالی های صورت گرفته در سالهای گذشته، برخی مناطقی که در بناب کشت گندم نداشتند، امسال به برکت بارندگی های خوب زیر کشت گندم رفته اند.

انتهای پیام/ش