فرماندار بناب گفت: در سال جاری از اعتبار ۲۹۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریالی برای ۹۰ پروژه عمرانی این شهرستان تنها ۲۰ درصد آن تخصیص پیدا کرده است.

به گزارش انعکاس بناب، امین رفیعی صبح امروز در آخرین جلسه شورای اداری شهرستان در سال جاری یکی از مهمتری ن علل برخی مشکلات اقتصادی در کل کشور را اقدامات خصمانه و ناجوانمردانه آمریکا بر علیه مردم و دولت این کشور عنوان کرد و گفت: آمریکا طبق سنت و حرف های دروغین خود نه تنها به هیچ کدام از تعهدات خود در قبال این کشور پایبند نماند بلکه فشارها و ترحیم های سنگین تری را بر علیه ایران وضع کرده است.

فرماندار بناب با تاکید بر اینکه دشمن با اقدامات خود سعی بر  ناکارآمد جلوه دادن دولت و نظام دارد، تصریح کرد: زمان آن رسیده بر ای مقابله جدی با این دشمن قسم خورده تمامی مردم و مسئولان دست بر دست هم داد و جهاد گونه در مقابل مشکلات ایستادگی کنند تا همانند گذشته در این آزمون سرنوشت ساز نیز سربلند باشیم.

وی وحدت و تعامل هر چه بیشتر تمامی نهادهای دولتی و غیر دولتی را در راستای پیشبرد اهداف انقلاب و اتمام پروژه های ملی مهم دانست و گفت: با توجه به وضیعت فعلی یک نهاد و سازمان به تنهایی نمی تواند یک پروژه بزرگ را به راحتی تکمیل کند لذا سایر نهاد ها می بایست برای کمک به اتمام پروژه ها در کنار هم بوده و از تجربیات و امکانات یکدیگر استفاده کنند.

مقام عالی دولت در شهرستان بناب با اشاره به اینکه در سال جاری از اعتبار ۲۹۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریالی برای ۹۰ پروژه عمرانی این شهرستان تنها ۲۰ درصد آن تخصیص پیدا کرده است، گفت: این عدم تخصیص اعتبارات به موقع موجب شده پروژه با روندی کندی پیش بروند.

رفیعی با تاکید بر حضور بخش خصوص در تمام حوزه های اقتصادی کشور گفت: امروز با وجود مشکلات اقصادی و فشار های بین المللی شاهد رشد روز افزون صادرات هستیم و این نماینگر حضور خوب و موثر بخش خصوصی در این عرصه است که می بایست تمامی مسئولان از این بخش در راستای حل مشکلات کشور بخصوص ایجاد اشتغال حمایت کنند.

فرماندار بناب با اشاره به کمک دولت در عمران و آبادانی شهر و روستاهای این شهرستان گفت: در سال جاری تنها ۱۰۵ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال از محل ارزش افزوده به شهرداری و ۳۲۰ میلیارد ریال از سال ۹۲ تا بهمن امسال به دهیاری های این شهرستان کمک شده است که با توجه به مشکلات اقتصادی دولت مبلغ خوب و قابل توجهی به حساب می آید.

وی وضعیت کارگاه ها و صنایع تولیدی شهرستان را در مقایسه با سایر شهرستان ها مثبت ارزیابی کرد و گفت: از ۱۶۰ واحد تولیدی در این شهرستان تنها حدود ۵ الی ۶ مورد به دلایل شخصی تعطیل شده اند اما مابقی همانند گذشته مشغول تولید و صادرات محصولات خود هستند.

مقام عالی دولت در بناب از رشد چشمگیر صادرات در این شهرستان در مقایسه با سال قبل خبر داد و گفت: امسال حدود ۱۰۰ میلیون دلار صادرات بناب در گمرک به ثبت رسیده است که این رقم در سال گذشته حدود ۶۰ میلیون دلار بوده است.

رفیعی در پایان عدم اشرافیت کامل بدنه دستگاه های دولتی به قانونی اساسی کشور را نوعی ضعف دانست و گفت: قانون در این کشور در مرجع خود یعنی مجلس تصویب می شود م به عنوان مجریان قانون موظف هستیم آن را اجبار کنیم و نمی توان به صورت سلیقه ای و یا دلبخواهی هر کاری را انجام داد که این کار تنها موجب نارضایتی عمومی می شود که این خواست و هدف اصلی دشمنان نظام و انقلاب است.

گزارش تصویری؛

انتهای پیام/ داود  زیبائی