وضعیت نامطلوب آسفالت‌های سطح شهر و محلات بناب موضوعی است که سال‌هاست در این شهر مطرح بوده و در ادامه گلایه‌های مردمی، داد رئیس شورای اسلامی شهر بناب را نیز درآورد.

وضعیت نامطلوب آسفالت‌های سطح شهر و محلات بناب موضوعی است که سال‌هاست در این شهر مطرح بوده و در ادامه گلایه‌های مردمی، داد رئیس شورای اسلامی شهر بناب را نیز درآورد.

به گزارش انعکاس بناب، پر واضح است که یکی از عوامل مؤثر بر کیفیت زندگی شهروندان و نیز یکی از شاخص‌های رضایت از عملکرد شهرداری‌ها کیفیت معابر شهری است و به همین دلیل نیز در سال‌های اخیر مشکلات مربوط به آسفالت معابر شهری در بیشتر خیابان‌ها و محلات بناب از جمله مسائلی بوده است که نه تنها انتقاد صریح و علنی مردم را در پی داشته است، بلکه اکثر شهردارها با آن دست به گریبان بوده‌اند.

اگر چه وضعیت نامطلوب آسفالت محلات بناب سال‌هاست در محافل مختلف این شهر مطرح می‌شود، اما با تمام این نگرانی‌ها باز هم کیفیت برخی آسفالت‌های مورد استفاده به قدری نامطلوب است که با گذشت چند ماه از زمان ریخته شدن آن، معبر مورد نظر نیاز به آسفالت مجدد دارد.
مؤید این مطلب آسفالت محوطه مقابل استخر و سونای شهرداری بناب است که متأسفانه اگر چه تنها ۴ ماه از آسفالت آن می‌گذرد، اما هم اکنون نیاز به آسفالت مجدد دارد.
رئیس شورای اسلامی شهر بناب طی تماسی با خبرنگار فارس ضمن انتقاد از کیفیت پایین آسفالت این محل گفت: حدود ۴ ماه پیش بیش از ۱۰۰ تن آسفالت توسط مسئولان مربوطه در شهرداری دراین محل ریخته شده و ظرف این مدت به علت پایین بودن کیفیت آسفالت و عدم نظارت صحیح مسئولان امر آسفالت این محل هم اکنون در حال تخریب بوده و نیاز به آسفالت مجدد دارد.

ibgaaa11

رسول رهبرفام سپس با اشاره به اینکه نرخ هر تن آسفالت حدود ۱۸۰ هزار تومان است؛ گفت: شهرداری در این شرایط ضعیف مالی هزینه هنگفتی را برای آسفالت این محل متقبل شده است، ولی متأسفانه آسفالت آن در حال تخریب است.
رئیس شورای اسلامی شهر بناب با بیان اینکه اعضای این شورا در قبال مطالب و خواسته‌های به حق مردم پاسخگو هستند؛ افزود: امیدواریم مسئولان امر ضمن رسیدگی برای حل این موضوع قدم بردارند.
وی تأکید کرد: مسئولان وقت شهرداری و نیز پیمانکار مربوطه باید در قبال به هدر دادن بیت‌المال به مردم و مسئولان نظارتی پاسخگو باشند.
گزارش فارس حاکی است، طی سال‌های اخیر ادارات مختلف خدمت رسان از جمله آب و فاضلاب، مخابرات و گاز بنا به وظیفه و مسئولیت ذاتی خود و برای برخورداری مردم از گاز، تلفن، آب لوله‌کشی و بیشتر فاضلاب شهری تمام خیابان‌های اصلی و فرعی و محلات شهر بناب را حفاری کرده‌اند و طبیعتاً بعد از اتمام کار باید آسفالت نقاط حفاری شده را ترمیم می‌شد که متأسفانه این ترمیم به قدری ناشیانه و غیراصولی صورت گرفته است که به مرور زمان یا فرو رفته‌اند و یا به صورت چین چین و ترک خورده درآمده‌اند.
به هر حال کیفیت نامطلوب آسفالت خیابان‌های اصلی و فرعی شهر بناب و محلات آن محل گلایه مشترک اکثر افراد بوده و شهروندان بنابی که هر روز با چاله و چوله‌های عجیب و غریب خیابان‌ها و محلات و لکه‌گیری‌های غیراستاندارد دست و پنجه نرم می‌کنند، اکنون منتظر اقدامات مؤثر مسئولان شهرداری برای رفع این معضلات اعصاب خردکن هستند و تنها چیزی که می تواند از وارد شدن روزانه مقادیر زیادی خسارات جانی و مالی به مردم جلوگیری کند، یک جو همت مسئولان شهرداری است و بس.

منبع: فارس

انتهای پیام/ش