همایش پیشگیری و امنیت با حضور سردار منتظر المهدی به همراه تجلیل از خانواده های معظم شهدا در دانشگاه بناب برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از صدا و سیما، همایش پیشگیری و امنیت با حضور سردار دکتر منتظر المهدی مشاور فرمانده نیروی انتظامی کل کشور و خانواده های معزز شهدای مدافع حرم و دانشجویان در دانشگاه سراسری بناب برگزار شد.

سردار منتظر المهدی گفت: در جوامع امروزی امنیت صرفا دولت محور و پلیس محور نیست، امنیت به معنای واقعی زمانی تحقق می یابد که همگان به میدان بیایند
سردار منتظر المهدی سهم مردم در امنیت جامعه را نقش بی بدیل دراین حوزه عنوان کرد و گفت: در فضای اندیشه گری جهان امروز قدرت از آن کسانی است که بتوانند با مردم ارتباط برقرار کنند و اعتماد ایجاد کنند و تمامی سرمایه های بی بدیل و اجتماعی را جلب کنند.

منتظر المهدی در ادامه افزود: امروز در بیشتر دانشگاهها و اندیشکده های جهان نظامی و انتظامی قبل از اینکه فنون را یاد بدهند علوم ارتباطی و علوم شناختی را سرلوحه تعلیم و تربیت خود می دانند.

منتظر المهدی مشاور فرماندهی نیروی انتظامی کشور خاطر نشان کرد: ارتباط بین دولتمردان و مردم را امری مهم تلقی می کنم.

سردار منتظر المهدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات دانشجویان و جوانان در حوزه مواد مخدر و مواد توهم زا اعلام کرد:
اعتیاد از ایستگاه سیگار می گذرد و اعتیاد به مواد مخدر و توهم زا شبیه به نهالی است که در طوفان خم می شود اما نمی شکند.

سردار منتظر المهدی در ادامه نیز گفت: ادبیات تحقیر و تنبیه و تهدید باید تبدیل به ادبیات تشویق ، ترغیب ، تحسین ، تکریم در جوانان شود و باید ارتباط را با جوانان برقرار کرد تا بتوانیم همراه با یکدیگر از این بحران عبور کنیم.

منتظر المهدی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: یکی از مسائل که در حوزه پیشگری بسیار اثر گذار است پرداخت هزینه جرم است که باید هزینه جرم بیشتر و به قدری بالا باشد که کسی نتواند به فکر فروش مواد مخدری بیفتد همان گونه که کشور ژاپن به علت بالا بردن نرخ هزینه های جرم در کشورشان، امروز جزو شش کشور امن جهان است.

گفتنی است: در آخر این مراسم از خانواده های معزز شهدای مدافع حرم تجلیل شد و گروه تواشیح به مولود خوانی پرداختند.

گزارش تصویری؛

انتهای پیام/