رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب ضمن تشریح عملکرد این این نهاد خدمات رسان گفت: از ابتدای سال 92 با اجرایی شدن طرح تحول سلامت هزینه های درمان برای مردم بسیار کم شده است.

سید جلال حسینی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار انعکاس بناب، ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته سلامت، اظهار داشت: امسال شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب با شعار “مراقبت های اولیه بهداشتی برای پوشش همگانی سلامت” برنامه های خوبی را در سطح شهرستان برگزار خواهد کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب با اشاره به خدمات خوب دولت در حوزه بهداشت و درمان کشور گفت: از سال ۱۳۹۲ به بعد با اجرایی شدن طرح تحول سلامت اتفافات بسیار خوبی در حوزه درمان کشور اتفاق افتاد که نمونه بارز آن کاهش چشمگیر هزینه های درمان توسط بیماران بود و باعث شد بیمار در هنگام مراجعه به مراکز درمانی دولتی هیچ گونه دغدغه مالی را نداشته باشد.

وی یکی از اهداف و رسالت های اصلی شبکه بهداشت و درمان بناب را پوشش همگانی از خدمات درمانی در سطح شهرستان اعلام کرد و گفت: خوشبخانه امروز در تمام نقاط شهری و روستایی بناب مراکز درمانی دولتی وجود دارد و همه همشهریان می توانند به صورت عادلانه از این خدمات بهره مند شوند.

حسینی افزود: در راستای افزایش خدمات پزشکی در سطح شهرستان اخیرا علاوه بر افزایش تجهیزات خانه های بهداشتی در روستاها تعدادی از آن ها از جملمه خانه بهداشت و درمان روستای قره قشلاق با اعتباری حدود ۳۰۰ میلیون بازسازی شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب از برگزاری بیشتر همایش های تبلیغ کلاس های آمادگی برای زایمان طبیعی خبر داد و گفت: متاسفانه میزان عمل سزارین در این شهرستان به شدت افزایش پیدا کرده است لذا شبکه بهداشت برای مقابله با آن برنامه ویژه ای در نظر دارد چراکه معتقدیم عمل سزارین هم برای کودک و هم برای مادر بسیار خطرناک است.

وی با اشاره به پروژه های در حال احداث شبکه بهداشت و درمان بناب در شطح شهرستان گفت: توسعه اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) ۶۰۰ متر مربع در فاز اول و ۶۰۰ متر مربع در فاز دوم و همچنین احداث ساختمان دیالیز در ۶۰۰ متر مربع که ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد از جمله این پروژه ها هستند.

حسینی به مراکز سلامت شهری و روستایی در حال احداث شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: مرکز سلامت کاملو در ۵۲۰ متر مربع با پیشرفت فیزیکی ۶ درصد، مرکز سلامت کوی شهرداری در ۸۲۰ مترمربع با پیشرفت ۸۵ درصدی، مرکز سلامت شهرک فرهنگ در ۵۲۰ متر مربع با ۴۵ درصد پیشرفت، مرکز سلامت چمران در مساحت ۴۱۰ متر مربع با ۴۰ درصد پیشرفت و در آخر مرکز سلامت آخوند قشلاق در مساحت ۴۲۰ متر مربع از جمله پروژه های سلامت شهری و روستایی هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب از بهره برداری اورژانس ۱۱۵ شماره ۲ بناب تا شش ماه آینده خبر داد و گفت: این اورژانس به مساحت ۱۵۰ متر مربع در شهرک فرهنگ کلنگ زنی شده است که این پروژه به پیمانکار واگذار شده است و پاییز امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی در ادامه از خیرین محترم شهرستان بابت کمک به توسعه درمان شهرستان تقدیر کرد و گفت:جا دارد از آقای قربانی بابت اهدای ۲۰۰ متر مربع زمین جهت احداث اورژانس بین راهی و از حاج حبیب زارع که ۱۸۰ متر مربع جهت توسعه اورژانس بابالار اهدا نموده اند تقدیر و تشکر می کنیم.

حسینی از پیشرفت ۹۵ درصدی ساختمان بلوک زایمانی بیمارستان شهدای بناب خبر داد و گفت: این مکان در زمینی به مساحت ۸۵۰ متر مربع تاسیس شده است که تمام مراحل آن یعنی حدود ۹۵ درصد پیشرفت داشته است که با تکمیل تاسیسات سرمایشی آن این پروژه اتمام و به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بناب در پایان از رفع مشکل کمبود پزشک در بیمارستان های بناب خبر داد و گفت: با توجه به اینکه شهرستان بناب بر خلاف سایر شهرها با جمعیتی برابر دارای دو بیمارستان است لذا می بایست جذب پزشک بیشتری برای این شهرستان انجام شود که کاری بسیاری سخت به حساب می آید اما خوشبختانه امروز با همت مسئولان شهرستان در بیمارستان امام خمینی (ره) کمبود پزشک نداریم و در بیمارستان شهدا تقریبا کادر تکمیل شده و تنها چند مورد نیاز جزیی داریم که بزودی نیروهای لازم را جذب خواهیم کرد.

انتهای پیام/داود زیبائی