صبح امروز به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت نهمین جشنواره سلامت و نوجوان سالم در محل تالار معلم این شهرستان برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب، نهمین جشنواره سلامت و نوجوان سالم با حضور نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، رئیس آموزش و پرورش و جمعی از دانش آموزان دوره اول و دوم ابتدایی و اول و دوم دوره متوسطه در نالار علم این شهرستان برگزار شد.

ضیاءاله اعزازی در ابتدای این جشنواره ضمن هر تبریک به مناسبت هفته بهداشت و سلامت، اظهار داشت: بحث سلامت می بایست در جامعه فرهنگ سازی شود و برای این منظور دانش آموزان و کودکان باید از همان سنین کم با بهداشت فردی آشنا شوند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی تلاش بیشتر مسئولان برای افزایش خدمات درمانی و بهداشت عمومی را خواستار شد و گفت: به واقیعت جمهوری اسلامی ایران در طول این ۴۰ سال تحول بسیار بزرگی در حوزه بهداشت و درمان به وجود آورده است و امروز در تمام شهرها و روستای کشور مراکز درمانی به همراه  پزشکان بومی وجود دارد.

وی توجه هر چه بیشتر به ورزش همگانی را خواستار شد و گفت: همه مسئولان و مردم باید برای گسترش ورزش همگانی بخصوص در بین بانوان تلاش کنند که در حال حاضر امکانات ورزشی خوبی در شهرستان بناب فراهم شده است.

عضو کمسیون آموزش و تحقیات مجلس شورای اسلامی بهداشت فردی و عمومی دانش آموزان را بسیار مهم دانست و گفت: آموزش و پرورش می بایست توجه ویژه ای به این امر داشته باشد و هر گونه امکانات بهداشتی را برای بهداشت دانش آموزان در مدارس را فراهم کند.

اعزازی در پایان با بیان اینکه حل مشکلات بهداشتی و درمان تنها به وسیله شبکه بهداشت امکان پذیر نیست، تصریح کرد: همه دستگاه و حتی خود مردم باید در این راستا همکاری داشته باشند تا فضای بهداشتی و درمانی خوبی در سطح جامعه به وجود بیایید.

گزارش تصویری؛

انتهای گزارش/ داود زیبائی