فرماندار بناب گفت: با وجود نوسانات ارزی و فشارهای روانی دولت اقلام اساسی مردم بخصوص در ماه مبارک رمضان را به حد کافی تهیه کرده است.

به گزارش انعکاس بناب، امین رفیعی صبح امروز در جلسه ستاد تنظیم و کنترل بازار شهرستان ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان از تامین کالای اساسی مردم در این ماه خبر داد و گفت: با وجود نوسانات ارزی و فشارهای روانی تهیه و توزیع برخی اقلام با مشکل مواجه شده بود.

وی افزود: با وجود این مشکلات دولت تمام تلاش خود را بکار بست تا با نظارت و کنترل بیشتر ضمن تهیه کالای اساسی مردم از افزایش قیمت کالا و همچن گران فروشی های بازار به شدت جلوگیری کند.

فرماندار بناب سیستم مدیریت و کنترل در تظیم بازار بسیار مهم دانست و گفت: به طور مثال قرار بود نانوایی های سطح شهرستان برای تامین آرد مورد نیاز خود در سامانه اداره غله ثبت نام و مقدار آرد مورد نیاز خود را از آنجا سفارش بدهند که تنها به دلیل برخی نواقص فنی این سیستم در سطح شهرستان های کشور شاهدبه هم خوردن نظم در این زمینه و در نتیجه  افزایش قیمت ها شدیم.

مقام عالی دولت در شهرستان بناب تداخل شغلی در اصناف شهرستان را نوعی معضل اعلام کرد و گفت: متاسفانه شاهد هستیم در برخی از اصناف شهرستان صاحب پروانه کسب بجای فروش اقلام حوزه صنفی خود نسبت به خرید و فروش سایر اقلام حوزه های دیگر اقدام می کند که این کار تنها باعث بهم خوردن نظم بازار می شود.

فرماندار بناب در پایان ذبح دام در خارج از شهرستان با وجود داشتن کشتارگاهی مجهر و بهداشتی در بناب را جای تعجب دانست و گفت: متاسفانه عده ای به دلایل نامعلوم دام های خود را در سایر شهرستان ها ذبح می کنند که  صدق و صحت این کار در باطن برای ما پنهان می ماند که از اداره دامپزشکی درخواست داریم هر چه سریع تر مانع این موضوع شود.

انتهای گزارش/ داوود زیبائی