فرماندار شهرستان بناب گفت: تجمع امروز /یکشنبه/ در دانشگاه این شهر مربوط به تعدیل نیروی انسانی بود.

به گزارش انعکاس بناب، به نقل از ایرنا فرماندار بناب در این خصوص گفت: بر اساس قوانین داخلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین برنامه راهبردی دانشگاه بناب، تصمیم هایی مبنی بر تعدیل نیروهای انسانی این مرکز دانشگاهی در ۵ سال اتخاذ شده است.

وی اضافه کرد: طبق همین مواد قانونی، مسئولان دانشگاه بناب اقدام به تعدیل نیروی انسانی خود کرده‌اند که به دلیل تجمیع تعداد این نفرات از سال‌های گذشته در سال جاری، این اقدام، موجب اعتراض کارکنان شرکتی دانشگاه شده است که مشمول این تعدیل می شوند.

رفیعی ادامه داد: فرمانداری بناب با جدیت و حساسیت موضوع را پیگیری کرده و به مسئولان دانشگاه پیشنهاد داده‌ایم تا تعدیل نیروهای شرکتی را به تدریج و نه در یک گام انجام دهند.

امروز در فضای مجازی و برخی سایت های خبری، شایعاتی مبنی بر تجمع اعتراضی در دانشگاه بناب در اعتراض به پذیرش یک زن به عضویت هیات علمی این مرکز دانشگاهی منتشر شد.

دانشگاه بناب در سال ۱۳۷۵ با جذب ۳۵ دانشجو در رشته برق-الکترونیک در مقطع کاردانی با نام آموزشکده فنی بناب وابسته به دانشگاه تبریز فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد و سپس با اختصاص ردیف اعتباری مستقل در مجلس شورای اسلامی به شماره ۱۱۶۰۰۱ در سال ۱۳۸۳ روند توسعه این مرکز آموزش عالی شتاب گرفت تا اینکه در سال ۱۳۸۴ به دانشکده فنی و مهندسی ارتقا پیدا کرد و در سال ۱۳۸۶ با تصویب شورای گسترش آموزش عالی به طور رسمی از دانشگاه تبریز منفک شد.

دانشکده فنی و مهندسی بناب در سال ۱۳۸۸ به مجتمع آموزش عالی بناب و سپس در سال ۱۳۹۰ به دانشگاه بناب ارتقا یافت.

اکنون حدود سه هزار نفر دانشجو در ۱۴ رشته کارشناسی، ۱۰ رشته کارشناسی ارشد و دو رشته دکتری در سه دانشکده فنی و مهندسی، علوم پایه و هنر و معماری در دانشگاه بناب مشغول به تحصیل هستند.