نماینده بناب در مجلس با اشاره به عدم اجرای تعهدات اروپایی ها و گام دوم ایران در این باره گفت: اروپا در همراهی با آمریکا فرصت های ایران را سوزاند ولی تهران باید قاطعانه رفتار کند.

به گزارش انعکاس بناب، ضیا الله اعزازی، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره گام دوم جمهوری اسلامی ایران در واکنش به عدم اجرای تعهدات اروپایی‌ها گفت: وضعیت موجود نشان دهنده آن است که جمهوری اسلامی اگر طبق حقوق خود که مندرج در مفاد برجام است عمل کند حتماً موفق خواهد بود.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی تمام تعهدات خود را انجام داده اما طرف مقابل گامی در این مسیر برنداشته و فقط شعار و وعده داده است افزود:‌ نباید حقوق ملت ایران زیر پا گذاشته شود؛ تمامی اقدامات اخیر صورت گرفته درباره برجام بر اساس منافع جمهوری اسلامی ایران بوده است.

نماینده مردم بناب در مجلس تصریح کرد: گام دوم جمهوری اسلامی در واکنش به عدم انجام تعهدات اروپایی ها باید قاطع باشد و صدای آن در عرصه بین الملل شنیده شود و رئیس جمهور باید بر اساس قسمی که خورده از حقوق ملت ایران در مجامع بین‌المللی دفاع کند.

وی اظهار داشت: اروپایی‌ها در همسویی با آمریکایی‌ها به تعهداتشان در برجام عمل نکردند و با اقدامات خود در این باره و همچنین وعده‌های پی در پی اینستکس بیشترین کمک را به آمریکا کردند. ضمن اینکه اتحادیه اروپا در همراهی آشکار با ایالات متحده فرصت‌های جمهوری اسلامی ایران را سوزاند که باید تاوان کارش را بدهند.

اعزازی گفت: کمک اتحادیه اروپا و آمریکا به یکدیگر در از بین بردن منافع و فرصت‌های ایران از چشم جمهوری اسلامی دور نخواهد ماند.

وی تصریح کرد: اروپایی‌ها بارها وعده راه‌اندازی اینستکس را داده‌‌اند در حالی که تعهدات آنها در برجام روی زمین مانده و تهران دلخوش به اینستکس توخالی که تعهدات طرف غربی در آن یک صدم برجام است نمی‌کند.

نماینده مردم بناب در مجلس اظهار داشت: با اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان تولیدی داخلی می‌توانیم صدها برابر اینستکس و برجام منافع بدست آوریم و اگر دولت اقتصاد مقاومتی را اجرای می‌کرد و به تولید داخل عنایت داشت نباید در انتظار وعده‌های پوچ اروپا می‌ماندیم.

اعزازی گفت: دولت آقای روحانی تازه متوجه شده که نباید به اروپا و آمریکا امیدی داشته باشد زیرا توجه به اقتصاد مقاومتی از هزاران برجام و اینستکس بهتر است فقط مردم باید برنامه‌ریزی حرکت به این سمت را از سوی دولت ببینند ولی اگر بر عکس آن وجود داشته باشد مردم امیدی به آینده خود نخواهند داشت.

انتهای پیام/