رئیس سابق سرویس اطلاعاتی اسرائیل اعلام کرد که شکست دادن ایران در حوزه نظامی امکان پذیر نیست.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از گلوبال ریسرچ، یاکوف کدمی رئیس سابق سرویس اطلاعاتی اسرائیل، ناتیو، اعلام کرد که شکست دادن ایران در زمینه نظامی غیر ممکن است. ایران قلمرو زیادی دارد. و آمریکایی ها نیروی کافی برای استقرار در آنجا ندارند. لشکرکشی به آنجا برای آمریکا غیر ممکن است. بنابراین، هیچ فرصتی برای جنگ علیه ایران و پیروزی در آن وجود ندارد و پنتاگون این مسئله را بهتر از هرکسی می داند.

کدمی گفت: آمریکایی ها حتی نمی فهمند که آنها چه کار احمقانه ای در هنگام سرنگونی صدام حسین انجام دادند. ۶۰% عراق شیعه است. در جنوب ایران اعراب شیعه وجود دارند. و در عربستان سعودی، منطقه ای که نفت در آن توسعه یافته است توسط شیعیان کنترل می شود. و اکثریت جمعیت کویت شیعه است. ۸۰ درصد جمعیت بحرین شیعه هستند. و جنگ در این منطقه آتش بزرگی در خاورمیانه آغاز می کند.

وی افزود: عربستان سعودی بودجه نظامی عظیمی دارد. اما اکنون دستانش گره خورده است. و نتوانسته است با یمن کاری بکند و در مقابل جنبش انصارالله هیچ کاری نمی تواند بکند. بنابراین، در جنگ علیه اعراب، ایرانیها برنده خواهند شد.

رئیس سابق سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در ادامه گفت که ترامپ به این نتیجه رسیده است که تغییر رژیم در ایران غیرممکن است. چرا که حاکمیت جمهوری اسلامی ایران دارای ثبات است و آن راهیچ چیز و هیچکس تهدید نمی‌کند. بنابراین تنها راهی که برای ترامپ وجود دارد تا خود را از این منجلاب بیرون بکشد مذاکره با ایران خواهد بود.